puch montana gl -82a

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
monarped
Inlägg: 49
Blev medlem: 02 jun 2012, 23:00

puch montana gl -82a

Inlägg av monarped »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej
har en puch montana gl –82a som inte vill gå redigt.
plockar ja bort luftburken går den ganska bra,men de låter som den får för mycke soppa,det tar ett tag innan den svarar på gasen vid låga varv.
o så tål den inte full gas
måste ha full gas när ja kickar för att den ska starta
nålmunstycket det långa står det 2,20 på och de lilla som sitter på det är 66. har testat med 56 o 50 me ,men de verkar inte rätt.
även testat nålen från det översta spåret till de nedersta.
hörde av nån att ju högre siffra på munstycket desto mindre är det.men på mina är det större hål ju högre siffra det är
men nu till frågan vad sitter det i för munstycke original,eller vad rekomenderar ni.vilket hack på nålen,eller vad rekomenderar ni
de e ju lite dumt eftersom det inte går att sätta dit ställbart munstycke
fick tippset att sätta dit ett på mellan 80 o 90 men får den inte för mycket soppa då <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Inlägg: 1654
Blev medlem: 19 okt 2008, 23:00
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Orginal

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nålläge, andra spåret uppifrån. Orginal huvudmunstycke 68 ( 66 ), nålmunstycke 2,20. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Norman
Inlägg: 568
Blev medlem: 25 jan 2009, 00:00
Ort: Gotland

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du sotat ur avgassystemet? En igensotad ljuddämpare eller cylinder kan ge liknande symptom. <!-- </EdIndex> --></div>
monarped
Inlägg: 49
Blev medlem: 02 jun 2012, 23:00

Inlägg av monarped »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den är inte igensotad
kollade på nån spec att de ska va 50 original
ska testa det me
för ja har ju tstat med 56,66 <!-- </EdIndex> --></div>
Mr F
Inlägg: 110
Blev medlem: 12 jun 2011, 23:00

Inlägg av Mr F »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du provat med en annan förgasare?
Finns det inte någon förgasare till zudapp som man kan montera dit ett ställbart munstycke på som är lik puchens org förgasare <!-- </EdIndex> --></div>
monarped
Inlägg: 49
Blev medlem: 02 jun 2012, 23:00

Inlägg av monarped »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de skulle ja ju i o försig kunna göra,men de ska ju funka me denna
o så vill ja inte byta ut nått utan ha allt original <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Inlägg: 1654
Blev medlem: 19 okt 2008, 23:00
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är Dakotan som skall ha 50, och 2,15. Viken förgasare har du på egentligen ? <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Mr F
Inlägg: 110
Blev medlem: 12 jun 2011, 23:00

Inlägg av Mr F »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lyssna på Caddy Lasse han verkar ju veta vad han snackar om <!-- </EdIndex> --></div>
monarped
Inlägg: 49
Blev medlem: 02 jun 2012, 23:00

Inlägg av monarped »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de e original 12mm me koppen under o utan ställbart <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Inlägg: 1654
Blev medlem: 19 okt 2008, 23:00
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då är det 68, och 2,20 som är orginal. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
monarped
Inlägg: 49
Blev medlem: 02 jun 2012, 23:00

Inlägg av monarped »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja får sätta i de på 66 igen i testa o flytta nålen,kan de va nålen som e sliten.eller trotteln
har du nån bild på hur luftburken ser ut inuti,för ja har ett rör i med ett ovalt hål o så ett fillter som ser ut som ett oljefillter men de har ja tatt bort,för me de i går den som en tunna skit <!-- </EdIndex> --></div>
monarped
Inlägg: 49
Blev medlem: 02 jun 2012, 23:00

Inlägg av monarped »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har ju inget 68 så om ja sätter i ett 66 o sätter clippset längst ner på nålen,kanske de skulle funka elle måste ja ha 68 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5029
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mr F skrev:Lyssna på Caddy Lasse han verkar ju veta vad han snackar om
Jo, fast det låter allt stort med 68 (?)


Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
monarped
Inlägg: 49
Blev medlem: 02 jun 2012, 23:00

Inlägg av monarped »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->e de nån som har en montana gl me 12 fugge som kan kolla va ni har för munstycke o hur ni har nålen
ja misstror inte nån
men problemet kvarstår,med 50 tål den ingen gas på låga varv
o me 56 o 66 så böar den <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ZVEZDA M50
Inlägg: 710
Blev medlem: 20 aug 2009, 23:00
Ort: Trollhättan

Inlägg av ZVEZDA M50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!

Min minnesbild säger att det är inte 68. Det är jag helt 100% säker på.
Huvudmunstycket är mindre, avsevärt.

Vad som en gång i tiden angavs i specifikationerna är inte nödvändigtvis rätt idag, beroende på skillnader i bränsle, åldring hos mopeden och kanske inte minst... förändringar gjorda i o kring motorn.

Bäst är om du gafflar in rätt munstycke genom prov. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar