Kolla, det här har jag köpt!!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:Du har rätt, det är en så kallad "Candy"!

Men, idag när man lackar med vattenbaserad färg har man inga lösningsmedelsmixer att blanda i klarlacken.
Då blir det ett extra skikt med vattenbas istället.

Sedan kallar vi "proffs" ( :wink: ) inte konceptet för Candy, det gör bara Raggare! :lol: :wink:

P.S. Kulören kommer från en Hayabusa = Värsting 8)
F:n Hayabusa ! cocos_acc.gif Då måste jag ju montera turbo på Sukan :shock: Hä blir dyrt :roll:

I början på 80-talet lackade jag en massa Svensson & Raggarbilar , då hette det Mirra, Flake, och Flippflopp :lol:
Flippflopp var nyast, jag lackade min Toyota Celica -72 i den lacken (Vit baslack) :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rör candy hade jag lackat mina Carlssoncuber med. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Conrad Engström skrev:Rör candy hade jag lackat mina Carlssoncuber med.
:shock: Dom ska ju vara vita och gjorda i betong :Stop_: <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte tandemcykel igår, plus så fick jag en Saab 99 <!-- </EdIndex> --></div>
mbc

Inlägg av mbc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hämtade lite grejer på en släktgård som sålts.
En migsvets, lite gamla snickarverktyg mm, och vad jag tyckte var fränt en atlas copco super cobra(inte min bild) nästan helt komplett med låda och tillbehör, saknas tyvärr bensindunken som följde med vad jag kan se i dokumentationen som var med är den från 1972.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom där Cobra känns när man håller i :) Men verkar vara outslitliga (vilket inte kan sägas om dom som hållit i dom mååånga år som får nervskador). <!-- </EdIndex> --></div>
mbc

Inlägg av mbc »

Amarace skrev:Dom där Cobra känns när man håller i :) Men verkar vara outslitliga (vilket inte kan sägas om dom som hållit i dom mååånga år som får nervskador).
Tänkte ha igång den och prova den, den har legat minst 11 år oanvänd, min farbror gick bort 2001 och jag har ingen aning om när han använt den sist.
Bensinen luktar sådär gammalt och helt underbart iallafall!
Nästan synd att hälla ut den. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

Lasse väss skrev:
Conrad Engström skrev:Rör candy hade jag lackat mina Carlssoncuber med.
:shock: Dom ska ju vara vita och gjorda i betong :Stop_:
Spånskiva var vad man hade i lägenhetssnickeriet. :wink:
Fint ljud var det. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En till Athena 80cc har ramlat in hos mig! :)

Bytes mot lite delar med Wiklund.
Kommer bli en 3 vxl 75cc på Rexen nu! :wink:

Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den hör inte hemma på en Efs.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Wiklund skrev:Den hör inte hemma på en Efs.. :wink:
den hör inte hemma på en moped ens!! :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej precis, böt bort den mot en pluggad sachscylle! :D Men lilla tommy.. du har ju suttit toppen åt fel håll! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Wiklund skrev:Nej precis, böt bort den mot en pluggad sachscylle! :D Men lilla tommy.. du har ju suttit toppen åt fel håll! :wink:

+ lite mer saker ... :wink:

Men detaljer! :D Gjorde samma tabbe sist också, när min första athena införskaffades... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Wiklund skrev:Nej precis, böt bort den mot en pluggad sachscylle! :D Men lilla tommy.. du har ju suttit toppen åt fel håll! :wink:
de gjorde du rätt i Wiklund. vissrrligen kör ja ju compcten opluggat men fortfarande 50cc. F´50:n e ju endast trimmad med ett annat framdrev vilket inte e ngt ja gjort!! de där me o trimma har inte riktigt blivit min grej!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

NiklasHögberg skrev:
de gjorde du rätt i Wiklund. vissrrligen kör ja ju compcten opluggat men fortfarande 50cc. F´50:n e ju endast trimmad med ett annat framdrev vilket inte e ngt ja gjort!! de där me o trimma har inte riktigt blivit min grej!!
?? Inte ens din växellåda på compakten är godkänd ... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar