fatchance skrev:Du har rätt, det är en så kallad "Candy"!
Men, idag när man lackar med vattenbaserad färg har man inga lösningsmedelsmixer att blanda i klarlacken.
Då blir det ett extra skikt med vattenbas istället.
Sedan kallar vi "proffs" ( ) inte konceptet för Candy, det gör bara Raggare!
P.S. Kulören kommer från en Hayabusa = Värsting
F:n Hayabusa ! Då måste jag ju montera turbo på Sukan Hä blir dyrt
I början på 80-talet lackade jag en massa Svensson & Raggarbilar , då hette det Mirra, Flake, och Flippflopp
Flippflopp var nyast, jag lackade min Toyota Celica -72 i den lacken (Vit baslack) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hämtade lite grejer på en släktgård som sålts.
En migsvets, lite gamla snickarverktyg mm, och vad jag tyckte var fränt en atlas copco super cobra(inte min bild) nästan helt komplett med låda och tillbehör, saknas tyvärr bensindunken som följde med vad jag kan se i dokumentationen som var med är den från 1972. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom där Cobra känns när man håller i Men verkar vara outslitliga (vilket inte kan sägas om dom som hållit i dom mååånga år som får nervskador). <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace skrev:Dom där Cobra känns när man håller i Men verkar vara outslitliga (vilket inte kan sägas om dom som hållit i dom mååånga år som får nervskador).
Tänkte ha igång den och prova den, den har legat minst 11 år oanvänd, min farbror gick bort 2001 och jag har ingen aning om när han använt den sist.
Bensinen luktar sådär gammalt och helt underbart iallafall!
Nästan synd att hälla ut den. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej precis, böt bort den mot en pluggad sachscylle! Men lilla tommy.. du har ju suttit toppen åt fel håll! <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund skrev:Nej precis, böt bort den mot en pluggad sachscylle! Men lilla tommy.. du har ju suttit toppen åt fel håll!
de gjorde du rätt i Wiklund. vissrrligen kör ja ju compcten opluggat men fortfarande 50cc. F´50:n e ju endast trimmad med ett annat framdrev vilket inte e ngt ja gjort!! de där me o trimma har inte riktigt blivit min grej!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Wiklund skrev:Nej precis, böt bort den mot en pluggad sachscylle! Men lilla tommy.. du har ju suttit toppen åt fel håll!
de gjorde du rätt i Wiklund. vissrrligen kör ja ju compcten opluggat men fortfarande 50cc. F´50:n e ju endast trimmad med ett annat framdrev vilket inte e ngt ja gjort!! de där me o trimma har inte riktigt blivit min grej!!
?? Inte ens din växellåda på compakten är godkänd ... <!-- </EdIndex> --></div>