off topic tråden

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Crescent Tools fanns i New York medans Western Wheel Work i Chicago gjorde Crescent cyklar. Alltså inte samma bolag. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte väll, men lite roligt ändå =)

Annars borde ni väll bara ha crescent tools :wink:

Är det bra verktyg förresten? värka dock ganska billiga så jag tvivlar på det. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag gör verktygen i Kina så kvalitén är väl inte vad den var en gång i tiden. Men annars är det inget fel på amerikanska handverktyg vad jag vet om. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stor dag idag, Albin fyller 15 år. Tyvärr är mopparna och vi på olika ställen, så det blir inget körande. Dessutom måste de ju ta körkort först numera. Så krångligt. Men vi räknar med att ha allt klart till Mellsta, så han får köra sin guldDakota där. Hemma blir det väl mest till att åka Kymko. Vi hade det nog bättre när vi var unga.

Sitter förövrigt på altanen i 35 grader, med utsikt över havet. coco beach eller nåt heter stället. Hoppas att inte allt regnar bort hemma, speciellt inte er roliga Raketträff. Hade gärna varit där. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Idag gör verktygen i Kina så kvalitén är väl inte vad den var en gång i tiden....
Kvalitén är väll att dom håller nere priserna på märkesverktygen....
  • :mutt:
<!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

Caddylasse skrev:Vi hade det nog bättre när vi var unga.

Sitter förövrigt på altanen i 35 grader, med utsikt över havet. coco beach eller nåt heter stället. Hoppas att inte allt regnar bort hemma, speciellt inte er roliga Raketträff. Hade gärna varit där.
glad att jag slapp undan den där lagen om lapp på 30mopped!!
den 1 oktober 2009 infördes lagen å jag fyllde 15 24 augusti 2009 8)

tyvärr slipper jag inte lagen om B-kortet lagen kom 1906 :(
men klagar inte jag får ju mitt körkort på födelsedagen om skolan klarar av allt med papper :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
umekille

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bigge vore nåt renovera för en Epa-freak
men vet inte vars den står.
Bild

tufft stuk på den <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Caddylasse skrev:Stor dag idag, Albin fyller 15 år. Tyvärr är mopparna och vi på olika ställen, så det blir inget körande. Dessutom måste de ju ta körkort först numera. Så krångligt. Men vi räknar med att ha allt klart till Mellsta, så han får köra sin guldDakota där. Hemma blir det väl mest till att åka Kymko. Vi hade det nog bättre när vi var unga.

Sitter förövrigt på altanen i 35 grader, med utsikt över havet. coco beach eller nåt heter stället. Hoppas att inte allt regnar bort hemma, speciellt inte er roliga Raketträff. Hade gärna varit där.
Gratta Albin från oss!
oregonian_congratulations.gif
Hoppas vi får lika fint väder som du verkar ha till helgen så att det blir lite folk på träffen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
umekille

Inlägg av umekille »

Raketsport skrev:Hoppas vi får lika fint väder som du verkar ha till helgen så att det blir lite folk på träffen.
Du menar väl "mycket" folk på träffen inte "lite"
:mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

umekille skrev:Bigge vore nåt renovera för en Epa-freak
men vet inte vars den står.

tufft stuk på den
hehe fräck jo den vore något att fixa :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

umekille skrev:
Raketsport skrev:Hoppas vi får lika fint väder som du verkar ha till helgen så att det blir lite folk på träffen.
Du menar väl "mycket" folk på träffen inte "lite"
:mutt:
haha, blev lite fel där! Menar att vi hoppas på mycket folk på träffen <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just inkommen efter att ha fixat plywoodlådor på Transportmonarpeden samt gjort fäste till kärran. Så nu kan man åka och få med sig lite grejjer också :)

FIck tummer ur och fixade det ikväll då Byn jag bor i har sin "dag" i morrn, och då brukar det ställas ut diverse fordon, så jag har ställt dit traktorn och i morrn kör jag dit Monarpeden.

Är kivigt att hitta ett bra sätt att få till ett fäste för kärra, som går att fästa på moppen på ett bra sätt.
Nu tog jag en Styrled o svetsade fast på ett järn som böjts och slipats ur för sadelstolpens form, och ett likadant järn på andra sidan o två skruvar så man klämmer fast det runt sadelstolpen bara. (jag som ändå har sadeln högt blir det ju bra så, och går snabbt att flytta fästet), är värre att få till ett fäste som blir universalt och sätta fast på annat vis. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vill också ha en moped med packlådor å kärra.... :gaah: <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

56:an skrev:Jag vill också ha en moped med packlådor å kärra.... :gaah:
Bara o sätta igång o tillverka :)

Jag gjorde kärran i fjol av en gammal järnsäng, och hjul från två skrotade mountainbikes (för stora hjul egentligen, men man tager vad man haver) och "flakbotten" av ribb från en träsäng, o lådorna av vanlig plywood, och tunn aluplåt i hörnen.

Kommer förresten en bild i morgon när jag knäppt kort på ekipaget. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar