off topic tråden
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stor dag idag, Albin fyller 15 år. Tyvärr är mopparna och vi på olika ställen, så det blir inget körande. Dessutom måste de ju ta körkort först numera. Så krångligt. Men vi räknar med att ha allt klart till Mellsta, så han får köra sin guldDakota där. Hemma blir det väl mest till att åka Kymko. Vi hade det nog bättre när vi var unga.
Sitter förövrigt på altanen i 35 grader, med utsikt över havet. coco beach eller nåt heter stället. Hoppas att inte allt regnar bort hemma, speciellt inte er roliga Raketträff. Hade gärna varit där. <!-- </EdIndex> --></div>
Sitter förövrigt på altanen i 35 grader, med utsikt över havet. coco beach eller nåt heter stället. Hoppas att inte allt regnar bort hemma, speciellt inte er roliga Raketträff. Hade gärna varit där. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
den 1 oktober 2009 infördes lagen å jag fyllde 15 24 augusti 2009
tyvärr slipper jag inte lagen om B-kortet lagen kom 1906
men klagar inte jag får ju mitt körkort på födelsedagen om skolan klarar av allt med papper
<!-- </EdIndex> --></div>
glad att jag slapp undan den där lagen om lapp på 30mopped!!Caddylasse skrev:Vi hade det nog bättre när vi var unga.
Sitter förövrigt på altanen i 35 grader, med utsikt över havet. coco beach eller nåt heter stället. Hoppas att inte allt regnar bort hemma, speciellt inte er roliga Raketträff. Hade gärna varit där.
den 1 oktober 2009 infördes lagen å jag fyllde 15 24 augusti 2009

tyvärr slipper jag inte lagen om B-kortet lagen kom 1906

men klagar inte jag får ju mitt körkort på födelsedagen om skolan klarar av allt med papper

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:

Hoppas vi får lika fint väder som du verkar ha till helgen så att det blir lite folk på träffen. <!-- </EdIndex> --></div>
Gratta Albin från oss!Caddylasse skrev:Stor dag idag, Albin fyller 15 år. Tyvärr är mopparna och vi på olika ställen, så det blir inget körande. Dessutom måste de ju ta körkort först numera. Så krångligt. Men vi räknar med att ha allt klart till Mellsta, så han får köra sin guldDakota där. Hemma blir det väl mest till att åka Kymko. Vi hade det nog bättre när vi var unga.
Sitter förövrigt på altanen i 35 grader, med utsikt över havet. coco beach eller nåt heter stället. Hoppas att inte allt regnar bort hemma, speciellt inte er roliga Raketträff. Hade gärna varit där.

Hoppas vi får lika fint väder som du verkar ha till helgen så att det blir lite folk på träffen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
haha, blev lite fel där! Menar att vi hoppas på mycket folk på träffen <!-- </EdIndex> --></div>umekille skrev:Du menar väl "mycket" folk på träffen inte "lite"Raketsport skrev:Hoppas vi får lika fint väder som du verkar ha till helgen så att det blir lite folk på träffen.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just inkommen efter att ha fixat plywoodlådor på Transportmonarpeden samt gjort fäste till kärran. Så nu kan man åka och få med sig lite grejjer också 
FIck tummer ur och fixade det ikväll då Byn jag bor i har sin "dag" i morrn, och då brukar det ställas ut diverse fordon, så jag har ställt dit traktorn och i morrn kör jag dit Monarpeden.
Är kivigt att hitta ett bra sätt att få till ett fäste för kärra, som går att fästa på moppen på ett bra sätt.
Nu tog jag en Styrled o svetsade fast på ett järn som böjts och slipats ur för sadelstolpens form, och ett likadant järn på andra sidan o två skruvar så man klämmer fast det runt sadelstolpen bara. (jag som ändå har sadeln högt blir det ju bra så, och går snabbt att flytta fästet), är värre att få till ett fäste som blir universalt och sätta fast på annat vis. <!-- </EdIndex> --></div>

FIck tummer ur och fixade det ikväll då Byn jag bor i har sin "dag" i morrn, och då brukar det ställas ut diverse fordon, så jag har ställt dit traktorn och i morrn kör jag dit Monarpeden.
Är kivigt att hitta ett bra sätt att få till ett fäste för kärra, som går att fästa på moppen på ett bra sätt.
Nu tog jag en Styrled o svetsade fast på ett järn som böjts och slipats ur för sadelstolpens form, och ett likadant järn på andra sidan o två skruvar så man klämmer fast det runt sadelstolpen bara. (jag som ändå har sadeln högt blir det ju bra så, och går snabbt att flytta fästet), är värre att få till ett fäste som blir universalt och sätta fast på annat vis. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag gjorde kärran i fjol av en gammal järnsäng, och hjul från två skrotade mountainbikes (för stora hjul egentligen, men man tager vad man haver) och "flakbotten" av ribb från en träsäng, o lådorna av vanlig plywood, och tunn aluplåt i hörnen.
Kommer förresten en bild i morgon när jag knäppt kort på ekipaget. <!-- </EdIndex> --></div>
Bara o sätta igång o tillverka56:an skrev:Jag vill också ha en moped med packlådor å kärra....

Jag gjorde kärran i fjol av en gammal järnsäng, och hjul från två skrotade mountainbikes (för stora hjul egentligen, men man tager vad man haver) och "flakbotten" av ribb från en träsäng, o lådorna av vanlig plywood, och tunn aluplåt i hörnen.
Kommer förresten en bild i morgon när jag knäppt kort på ekipaget. <!-- </EdIndex> --></div>