Sommarens Compact-renovering

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Framlampinsats och fram å bakskärm borde ju gå att fynda tack vare nytillverkning.
Framhjul håller ju inte heller samma sjuka höga pris som ett bakhjul.
Hastighetsmätare och en fin baklampa (gamla modellen som sitter lågt) blir nog värre att hitta till bra pris (tradera?)

Har tyvärr inget just nu då jag inte vet vad jag kan behöva när det gäller egna projekt

Fast det lutar åt nytillverkade skärmar och dämpare <!-- </EdIndex> --></div>
MatteF50

Inlägg av MatteF50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Framlampinsats och fram å bakskärm borde ju gå att fynda tack vare nytillverkning.
Framhjul håller ju inte heller samma sjuka höga pris som ett bakhjul.
Hastighetsmätare och en fin baklampa (gamla modellen som sitter lågt) blir nog värre att hitta till bra pris (tradera?)

Har tyvärr inget just nu då jag inte vet vad jag kan behöva när det gäller egna projekt

Fast det lutar åt nytillverkade skärmar och dämpare
Jo såg att nån sida hade en nytillverkad (kopia) på hastighetsmätare för 795:- eller va de var.. får nog punga ut för en sån om man inte kommer över en beggad.. likaså för skärmarna.

Nu börjar de likna moped:

Bild

Bild

Kvar att göra:
Har elen till baklykta (som jag nog köper en sån ny), framlykta å tuta att dra.. montera dekaler, pakethållar-stagen, framstänkskärm-staget och bromskontakt.. hur monterar jag den? ja kommer nog beställa en sån drag-modell, eller blir de knepigt???

Jag skulle behöva hjälp av er ang. naven.. vilket var de som var original, leleu eller grimeca och vilken var de jag hade?? Kan jag ha kvar fälgen å bara byta själva navet (fram), alltså de me bromsbackarna.. För de är som att det inte passar just nu, hela däcket hamnar för långt åt höger ovanifrån sett??

inte mycke kvar nu, å det känns lika kul å köra som när man var grabb haha :D <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bespara dig lite tid

http://www.tradera.com/Kabelstam-Sachs-elsystem-Monark-Crescent-Compact-Compakt--auktion_97452331

Såg att den går ut nu , men han lägger nog in fler

Hmm.. http://www.blocket.se/stockholm/Crescent_Compact_23246278.htm?ca=6&w=3

Vad menas med : moppen går mkt bra för att vara sachs. :freakin mad: <!-- </EdIndex> --></div>
MatteF50

Uppdatering

Inlägg av MatteF50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såja, nu börjar den snart bli färdig.. kom över ett e-type renoveringsobjekt i helgen med massa extra delar.. inkl en HAST.MÄTARE!! och framlampinsats.. ibland har man bara för mycke tur :P Dekaler och pakethållar-stag samt finare dämpare är monterade.

Nu är de bara skärmarna som behöver bytas (har framskärms-staget målat å klart), bromsarna gås igenom samt baklykta och bromskontakt monteras. El till framlyse och tuta är draget.. ska dock dras på nytt vid framtida tillfälle

En fråga bara: hur ska man få hastighetsmätaren att sitta fast? ska de vara nåt slags klammer på baksidan eller? den passar inte riktigt 100% i hålet, så jag får fila till lite grann :/

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
hammonddme100

Inlägg av hammonddme100 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gratulerar till en väldigt fin compakt !!!! :D <!-- </EdIndex> --></div>
MatteF50

Inlägg av MatteF50 »

hammonddme100 skrev:Gratulerar till en väldigt fin compakt !!!! :D
Tack! Ser att du har en e-type under renovering? hur går de me den? Köpte mig ett e-type renoveringsobjekt för nåra veckor sedan :) <!-- </EdIndex> --></div>
Bert

Inlägg av Bert »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"En fråga bara: hur ska man få hastighetsmätaren att sitta fast? ska de vara nåt slags klammer på baksidan eller? den passar inte riktigt 100% i hålet, så jag får fila till lite grann :/ "

Den sitter fast med en fjäderklämma har jag för mej.
Jättefint projekt ,härligt att se hur den växer fram , ser ut att bli i toppskick när den blir klar! <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Re: Uppdatering

Inlägg av S_Compakt »

MatteF50 skrev:En fråga bara: hur ska man få hastighetsmätaren att sitta fast? ska de vara nåt slags klammer på baksidan eller? den passar inte riktigt 100% i hålet, så jag får fila till lite grann :/
finns att köpa ny den klämman
hör med mopedkraft.se <!-- </EdIndex> --></div>
MatteF50

Inlägg av MatteF50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Väcker en gammal tråd till liv, kan nämna att jag bytt till en 2-växlad hand motor till compacten och stoppat 3växlade motorn med trimmet på mitt senaste renoveringsobjekt, E-typen! Den kan skådas här:

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?p=87849&mforum=raketsport#87849 <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar