-----
- zappafan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Körde min (renoverade-nylackad) Amazon året runt i 4 år tror jag , men saltet var inte snäll mot gammelbilen även om jag tvättade ofta så det var lika bra att sluta köra, man vill ju inte förstöra en nationalklenod..
<!-- </EdIndex> --></div>

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har åkt min Valiant -61 året runt i tre år. Kan dock inte rekomendera det. Saltet går fruktansvärt hårt åt grejerna. Det är inte för inte som man satte i tex innerskärmar av plast. Saltlaken sprutar upp och lägger sig på de mest oåtkomliga ställen.
Värmemässigt och framkomligetsmässigt är det dock inga som helst problem. <!-- </EdIndex> --></div>
Värmemässigt och framkomligetsmässigt är det dock inga som helst problem. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->om man körde med dom när dom va nya året runt så varför skulle det inte gå idag??
köp å kör om du nu vill det har du barn och är rädda om dom så är la en nyare bil lite bättre kanske
synd med detta jävla saltet!! värt å flytta till norrland!!! <!-- </EdIndex> --></div>
köp å kör om du nu vill det har du barn och är rädda om dom så är la en nyare bil lite bättre kanske
synd med detta jävla saltet!! värt å flytta till norrland!!! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Källa? Det där har det ryktats om i många år, men ingen källa kan anges. Att sätta gränsen vid -75 då 8 årsmodeller till redan ingår i "befrielsen" är inte rimligt. <!-- </EdIndex> --></div>umekille skrev:Det är på gång ett förslag med fast skattefrigräns vid 1975års modell
och den besiktningsfria gränsen till 1959 års modell.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De första åren då jag tagit körkort körde jag året runt med min Taunus GXL 72a. Det funkade ganska bra, men då jag snurrade den och satte i en (mjuk) snödriva skaffade jag en billig vinterbil.
Taunusen klarade sig utan en skråma och får nu bara luftas vid torrt väglag. Alldeles för lätt i bakändan och för mycket motor (v6 2,8) för att det ska va lämpligt vid halka. Så har vi ju inget salt här på ön, vilket är bra för bilarna, men mindre bra för greppet... <!-- </EdIndex> --></div>
Taunusen klarade sig utan en skråma och får nu bara luftas vid torrt väglag. Alldeles för lätt i bakändan och för mycket motor (v6 2,8) för att det ska va lämpligt vid halka. Så har vi ju inget salt här på ön, vilket är bra för bilarna, men mindre bra för greppet... <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Du sitter ju säkrare i en ny Mini <!-- </EdIndex> --></div>NiklasHögberg skrev:ne hujedamig inte ett modernt helvete till. då får de bli cykel o moped!! o de vi åker i familjen så e en 144/145 inte alls dum. o så förbannat farliga kan de ju inte va!!Pälle skrev:Ska man baxa runt en massa ungar så skulle jag inte rekommendera en gammal bil ur säkerhetssynpunkt. Även om man själv kör försiktigt så gör inte alla andra det.
Köp en volvo 945a så dyr som du har råd med så har du en bil som håller länge
-
Har hört detta ryktet också under lång tid ,men det är inget jag vet som är på gång och ändå jobbar jag med sånt till vardags. <!-- </EdIndex> --></div>Amarace skrev:Källa? Det där har det ryktats om i många år, men ingen källa kan anges. Att sätta gränsen vid -75 då 8 årsmodeller till redan ingår i "befrielsen" är inte rimligt.umekille skrev:Det är på gång ett förslag med fast skattefrigräns vid 1975års modell
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För några år sedan krockade top gear eller om det var fifth gear en peugot modus mot en volvo 945 passagerarsida mot passagerar sida, inte det resultat man förväntade sig
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/86M_fV-1yKY"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/86M_fV-1yKY" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>

Monark 1237 -74, 44 kmh
Vad jobbar du till vardags med? <!-- </EdIndex> --></div>Peppes Bodega skrev:Har hört detta ryktet också under lång tid ,men det är inget jag vet som är på gång och ändå jobbar jag med sånt till vardags.Amarace skrev:Källa? Det där har det ryktats om i många år, men ingen källa kan anges. Att sätta gränsen vid -75 då 8 årsmodeller till redan ingår i "befrielsen" är inte rimligt.umekille skrev:Det är på gång ett förslag med fast skattefrigräns vid 1975års modell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->åker ju hällre i en volvo 945 än en 240 om man tänker säkerhets synpunkt med barn.
polaren har fått ärva sin farsas 945 -96, gått 17 000 och har full utrustning, ac, elhissar runt om. abs och airbag. det är liksom en perfekt bil som man fortfarande kan mecka med hemma i garaget, och klarar av vintern galant och har ingen antydan till rost. och man kan ha skoj på grus vägarna. väl beprövad teknik, och mycket säkrare än allt innan volvo gjort. och den är inte värd ett skit om man tänker hur synd det är om den skulle rosta bort eller krocka. liksom inget man står och gråter över för man lagt ner tid och pengar på renovera upp fräsh.
annars finns det ju vw, dock älskar ju dom rost. precis lika mycket som jag älskar dom <!-- </EdIndex> --></div>
polaren har fått ärva sin farsas 945 -96, gått 17 000 och har full utrustning, ac, elhissar runt om. abs och airbag. det är liksom en perfekt bil som man fortfarande kan mecka med hemma i garaget, och klarar av vintern galant och har ingen antydan till rost. och man kan ha skoj på grus vägarna. väl beprövad teknik, och mycket säkrare än allt innan volvo gjort. och den är inte värd ett skit om man tänker hur synd det är om den skulle rosta bort eller krocka. liksom inget man står och gråter över för man lagt ner tid och pengar på renovera upp fräsh.
annars finns det ju vw, dock älskar ju dom rost. precis lika mycket som jag älskar dom <!-- </EdIndex> --></div>
våran 945a har rullar 51tusen dok motor byt bara för att toppen gick och det åt ner sig i blocket
dok skulle man haft den diffade bakaxen! och lätttryckren om man vill trimma;) <!-- </EdIndex> --></div>
940 är en bra bil dok går topplocks packningen runt 40 tusen mil om det e turboPop skrev:åker ju hällre i en volvo 945 än en 240 om man tänker säkerhets synpunkt med barn.
annars finns det ju vw, dock älskar ju dom rost. precis lika mycket som jag älskar dom
våran 945a har rullar 51tusen dok motor byt bara för att toppen gick och det åt ner sig i blocket

dok skulle man haft den diffade bakaxen! och lätttryckren om man vill trimma;) <!-- </EdIndex> --></div>