<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp mer än så här hinner jag inte före Mellsta.... .. Har fått problem motorn går ej på fullgas.....provat munstucken igår:
Från 80 - 150 blir inte klok på vad som är fel att den går ej på fullgas, motor tvär dör över 1/4 dels gas...
Vet ej om det är tändningen som inte vill gå baklänges.... låter/på minner om tändstifts loppa...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vart ju gävla bra det där, och det där med fullgas kan du glömma du hinner inte med ändå <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag fick en snöslunga som jävlades på liknande sätt.
den hade ett likadant bränslefilter som du har.
när jag böt och satte dit ett mopedfilter i stället så började den gå klockrent och har gjort sen dess.
bilfiltren är ju avsedda att sitta på trycksidan av pumpen.
jar tror att åtminstone en del av dom filtren är för täta för att funger med bar självtryck.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Samma för mig, jag petade hål i filtret i övrkant, då sammlas skiten i nedre delen av filtret.
Det fins en Ilo som går med Kokusan och den varvar ca 10000. Ilon går ju åt samma håll som S- motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Lasse väss skrev:Bilfilter går inte på moped inte om det ska igenom någolunda snabbt
Är nog skillnad på filter och filter.
Hade liknande symtom på en Slödapp, bytte från Biltema till ett Boschfilter och då försvann problemet. <!-- </EdIndex> --></div>