Fram 48...Clipper

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp mer än så här hinner jag inte före Mellsta.... 8).. Har fått problem motorn går ej på fullgas.....provat munstucken igår:

Från 80 - 150 blir inte klok på vad som är fel att den går ej på fullgas, motor tvär dör över 1/4 dels gas...:? :?

Vet ej om det är tändningen som inte vill gå baklänges.... låter/på minner om tändstifts loppa... :!:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Halvars

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vart ju gävla bra det där, och det där med fullgas kan du glömma du hinner inte med ändå :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är inte så att den får för lite luft? Eller att flottören tätar för tidigt? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag fick en snöslunga som jävlades på liknande sätt.
den hade ett likadant bränslefilter som du har.
när jag böt och satte dit ett mopedfilter i stället så började den gå klockrent och har gjort sen dess.
bilfiltren är ju avsedda att sitta på trycksidan av pumpen.
jar tror att åtminstone en del av dom filtren är för täta för att funger med bar självtryck.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Samma för mig, jag petade hål i filtret i övrkant, då sammlas skiten i nedre delen av filtret.
Det fins en Ilo som går med Kokusan och den varvar ca 10000. Ilon går ju åt samma håll som S- motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bilfilter går inte på moped :!: inte om det ska igenom någolunda snabbt 8) <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Bilfilter går inte på moped :!: inte om det ska igenom någolunda snabbt 8)
Intressant <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

volvomannen skrev:
Lasse väss skrev:Bilfilter går inte på moped :!: inte om det ska igenom någolunda snabbt 8)
Intressant
Nej 8) Väldigt o-intressant med ett bilfilter

:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

Är nog skillnad på filter och filter.
Hade liknande symtom på en Slödapp, bytte från Biltema till ett Boschfilter och då försvann problemet. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade felet.....det går inte att köra Kokusan åt fel håll, jag lyckades då inte.. slider_anon.gif

Byte till ett vanligt brytarsystem och kör det åt fel håll & å tro på tusan det funkar bra ännu...åkt 2mil.. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

billykid skrev:Hittade felet.....det går inte att köra Kokusan åt fel håll, jag lyckades då inte.. slider_anon.gif

Byte till ett vanligt brytarsystem och kör det åt fel håll & å tro på tusan det funkar bra ännu...åkt 2mil.. :D
mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Moppen gick kanon hela Mellsta tiden....körde slut på ca. 6 liter soppa... :)

Till salu om pris ide: 7000kr eller bud! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar