Crescent Compact 1248 Sleeper
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad menar du med lämna bensinreviret och går som en stövare?
Om du menar e85? Nej tack, med compactens tankutrymme vill jag inte göra så den drar mer. 
Axxet är underbart i den ja. Var när jag låg på en 50väg, bilen framför låg och slöade i 40... I med 2:an och fullgas. Var om på två röda sekunder.
Föraren av bilen blev lite förvånad skulle jag tro..
Tack ni andra för kommentarerna.
<!-- </EdIndex> --></div>

Axxet är underbart i den ja. Var när jag låg på en 50väg, bilen framför låg och slöade i 40... I med 2:an och fullgas. Var om på två röda sekunder.

Föraren av bilen blev lite förvånad skulle jag tro..

Tack ni andra för kommentarerna.

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har dragit cometen:s sving eller ramen sned med samma kitt har inte kollat upp vad som är snett. <!-- </EdIndex> --></div>
Rätt uppfattat compacten är inte gjorda för ditt trim.zappafan skrev:Vodka menar nog du vrider bakvaggan duktigt sned med bensinläckage som följd..(om du använde org.-tank..)
Har dragit cometen:s sving eller ramen sned med samma kitt har inte kollat upp vad som är snett. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, okej!
Compacten har läckt i tanken en gång tidigare med förra ägaren. Så det är redan igensvetsat med en tjock sträng. Så det blir svårare för det att läcka igen.
Som ni ser på bilden;

Jag har haft EKF-motorn i compacten c:a 2 veckor nu. Har åkt en hel del och lekt!
Det jag är mest förvånad även, den är fortfarande SPIKRAK i svingen! Inte ens någon liten vridning.
Och då har det varit mycket lek på 1:an och gasa på.
Compacten har läckt i tanken en gång tidigare med förra ägaren. Så det är redan igensvetsat med en tjock sträng. Så det blir svårare för det att läcka igen.
Som ni ser på bilden;

Jag har haft EKF-motorn i compacten c:a 2 veckor nu. Har åkt en hel del och lekt!
Det jag är mest förvånad även, den är fortfarande SPIKRAK i svingen! Inte ens någon liten vridning.
Och då har det varit mycket lek på 1:an och gasa på.

-
- zappafan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jomen visst är compakten känd för att ha aningen vek bakvagga-infästning...? 
Här ser vi dom 8 mm. bandjärn, som sträcker helt ner om röret som bärar axeln för baksvingen. Motorstolpen är nu stel som en prästs krage.

(från speedriders forum..) <!-- </EdIndex> --></div>

Här ser vi dom 8 mm. bandjärn, som sträcker helt ner om röret som bärar axeln för baksvingen. Motorstolpen är nu stel som en prästs krage.

(från speedriders forum..) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Passar 16 tummare på compacten måntro? 
Min 15 tums bakfälg var livsfarlig. Fanns 4-5 spända ekrar, resten lösa och 10 st av. Fälgen hade spruckit på ett ställe också.

Nu ser den ännu risigare ut, vilket är ju bra. Ska se slö ut.
Filade till cylindern lite extra också, blocket matchade noll med cylindern.

Dags för ihopsättning!

Min 15 tums bakfälg var livsfarlig. Fanns 4-5 spända ekrar, resten lösa och 10 st av. Fälgen hade spruckit på ett ställe också.

Nu ser den ännu risigare ut, vilket är ju bra. Ska se slö ut.

Filade till cylindern lite extra också, blocket matchade noll med cylindern.

Dags för ihopsättning!