dellorto phbg 21 problem

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
pnb70

dellorto phbg 21 problem

Inlägg av pnb70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har satt en phbg 21mm på min 70 cc zundapp, men får ej rätt med munstyckena. den går kanon med fullgas, men från botten och upp går den kass, har satt i 30 str på lågfartsmunst, skruvar jag in luftskruven så att den är 2varv från botten varvar motorn som bara den. Nu har jag alltså 80 huvudmun, nålen så långt ned det går och 30 lågfartsmun,
Hur gör jag ?? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
glava
Forumsponsor

Inlägg av glava »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad har du för avgasystem , luftfilter , tändning och topp på den ?
Och hur går den på tomgång ?
Min gick kasst/fett från botten,ingen tomgång, så jag satte i mindre lågfart(från en original DT50 14mm dellorto..)
Men jag har nog 112 huvudmunstycke i min tror jag.. <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har två stycken och den första går som tåget på min zundapp...den andra är det nått skit med och det spelar ingen roll vad jag gör! har haft isär den i molekyler och gjort rent ett par gånger men tamejfan att det funkar som det ska..... samma problem som du beskriver ! jag har alltså provat på zundappen och bara flyttat över huvudmunstycke och trottel... helt nya grejor och helt lika bestyckning.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
glava
Forumsponsor

Inlägg av glava »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->står det dellorto på dem? <!-- </EdIndex> --></div>
p johansson

Inlägg av p johansson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har en så som bara jävlats jag med.. skit är vad det är... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
mallgroda

Inlägg av mallgroda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en orginal Dellorto PHBG 21 mm på min Dakota. Inga som helst problem att justera in. Har hållt på med huvudmunstycke-lågfartmunstycke-tomgångsmunstycke och även bytt trottel (med olika cutaway) och även provat med olika trottelnålar (tjocklek och koningar) Däremot har min kompis en Dellorto PHBG 21 mm kopia på sin Zundapp och den har varit problem med att justera in optimalt. Är det en kopia eller en orginal Dellorto du har <!-- </EdIndex> --></div>
pnb70

Kopia från Naraku

Inlägg av pnb70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
mallgroda skrev:Jag har en orginal Dellorto PHBG 21 mm på min Dakota. Inga som helst problem att justera in. Har hållt på med huvudmunstycke-lågfartmunstycke-tomgångsmunstycke och även bytt trottel (med olika cutaway) och även provat med olika trottelnålar (tjocklek och koningar) Däremot har min kompis en Dellorto PHBG 21 mm kopia på sin Zundapp och den har varit problem med att justera in optimalt. Är det en kopia eller en orginal Dellorto du har
<!-- </EdIndex> --></div>
pnb70

Inlägg av pnb70 »

glava skrev:står det dellorto på dem?
Kopia från NARAKU <!-- </EdIndex> --></div>
Zwap

Inlägg av Zwap »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu vet jag inte hur Naraku PHBG kopiorna är men de tillhör kanske de bättre, men det finns många som fått erfara PHBG kopior som varit omöjliga att få rätt på. <!-- </EdIndex> --></div>
pnb70

Inlägg av pnb70 »

Zwap skrev:Nu vet jag inte hur Naraku PHBG kopiorna är men de tillhör kanske de bättre, men det finns många som fått erfara PHBG kopior som varit omöjliga att få rätt på.
det börjar ordna upp sig, den drog tjuvluft vid insugnings gummit. knappt synbart med ögat. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar