Den ena i patinerat originalskick, den andra är omlackat och följde med som reservdelsmoppe.
Såhär såg dom ut..

Efter en låååång hemresa (90 mil) så var jag tyvärr lite för trött för att försöka få liv i den, men på söndag så var det dags. Komp fanns det gott om så det var ju ett bra tecken. Gnista verkade det vara lite sämre med men till slut började den gnista, var nog bara lite dålig kontakt på brytaren tror jag. Testade och nu gick motorn på startgas men inte på soppa.
Jag tömde tanken och hällde i lite färsk soppa och efter att ha trampat i kanske 100 meter så hostade den igång

Motorn går bra men låter som en stenkross. Nu vet jag inte hur den ska låta men nåt lager i den är ofrisk. Veven känns bra så jag tror det är nåt lager till lådan. Den har fått lite ny olja så med lite tur blir det bättre med tiden. Tänkte inte börja riva motorn på en gång utan jag tänkte försöka få liv i den andra motorn (som sitter fast..) så att det bara är att kastbyta sen.
Lacken är rätt dålig och har släppt på många ställen men jag tänkte inte lacka om den. Möjligtvis mattar jag ner den lite och klarlackar sen så den får tillbaks sin glans.
Igår så testade jag att rubba upp lacken så gott det gick och det blev väl hyfsat bra men jag hade velat få rödfärgen lite mörkare som det var original.
Såhär ser den ut idag iaf

Bagageräcket är bortplockat för bättre åtkomst medans jag putsade, men egentligen tycker jag den ser bättre ut utan så det kanske hamnar på hyllan iaf.
Lite små fix kvar men det börjar likna nåt iaf! <!-- </EdIndex> --></div>