zundapp vev

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Sven

zundapp vev

Inlägg av Sven »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har demonterat en motor för att byta lager, vevlagret känns ok
men vevstaken går att flytta i sidled ca 1mm ska det inte vara tunna brickor på var sin sida om vevstaken. det har jag sett på andra vevpartier

Bild

/Sven <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp cx50
Zundapp ks50 1973
monark skoterett
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ibland brickor, Ibland inte. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Sven

Inlägg av Sven »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ok, gör det inget att vevstaken kan röra sig i sidled? <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp cx50
Zundapp ks50 1973
monark skoterett
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tvärt om, den behöver lite fritt utrymme. Pressa ihop vevpartiet tills du bara har någon hundradel fritt så får du se på en havererad vev rätt snart... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dock finns det ju en maxgräns på hur mycket den får röra sig i sidled. Tyvärr kan jag inte dom måtten! <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sedan beror det ju på om det är en kolvstyrd stake eller vevstyrd. En tiondel brukar vara normalti axialspel på staken. Men om staken styrs från kolven bör det vara mera. <!-- </EdIndex> --></div>
Skunkworkz

Inlägg av Skunkworkz »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Sedan beror det ju på om det är en kolvstyrd stake eller vevstyrd. En tiondel brukar vara normalti axialspel på staken. Men om staken styrs från kolven bör det vara mera.
En tiondel är väldigt lite, 0,3-0,5 är lagom på en icke
kolv styrd stake. <!-- </EdIndex> --></div>
Sven

Inlägg av Sven »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, på min är det ca 1mm vid vevpartiet i kolven ännu mera.
jag tycker inte att det verkar bra men vet inte riktigt vad jag ska göra
har två brickor kvar sedan jag bytte stake på en annan motor men dom är tjockare än 1mm tillsammans så dom kan jag inte montera dit. <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp cx50
Zundapp ks50 1973
monark skoterett
Skriv svar