<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har demonterat en motor för att byta lager, vevlagret känns ok
men vevstaken går att flytta i sidled ca 1mm ska det inte vara tunna brickor på var sin sida om vevstaken. det har jag sett på andra vevpartier
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tvärt om, den behöver lite fritt utrymme. Pressa ihop vevpartiet tills du bara har någon hundradel fritt så får du se på en havererad vev rätt snart... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dock finns det ju en maxgräns på hur mycket den får röra sig i sidled. Tyvärr kan jag inte dom måtten! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sedan beror det ju på om det är en kolvstyrd stake eller vevstyrd. En tiondel brukar vara normalti axialspel på staken. Men om staken styrs från kolven bör det vara mera. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström skrev:Sedan beror det ju på om det är en kolvstyrd stake eller vevstyrd. En tiondel brukar vara normalti axialspel på staken. Men om staken styrs från kolven bör det vara mera.
En tiondel är väldigt lite, 0,3-0,5 är lagom på en icke
kolv styrd stake. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, på min är det ca 1mm vid vevpartiet i kolven ännu mera.
jag tycker inte att det verkar bra men vet inte riktigt vad jag ska göra
har två brickor kvar sedan jag bytte stake på en annan motor men dom är tjockare än 1mm tillsammans så dom kan jag inte montera dit. <!-- </EdIndex> --></div>