<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är inte pärlan på bilderna utan bara reservdelsmoppen, fast jag lånade skärmen från pärlan eftersom jag ändå hade lös den för felsökning på motorn. Men det är då inget kvar på den som är nåt å ha egentligen så den kan gott stå ute i regnet.
Det regnade medans jag testade så motorn hann visst bli fuktig också.
Pärlan står såklart å myser i bodan
Har precis testat lite till och det ser ut som att jag inte behöver kapa/slipa nåt i varken cyllen eller toppen om jag fixar excentriska bussningar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När jag läste din tråd fick jag känslan av att ditt tändsystem inte verkade helt friskt, därav problemen i början. Men det var bara en känsla som sagt. Har haft en del liknande problem med några gamla Puch MS50 som stått i lador i 10-20 år. Med nya tänddelar fick de rejäl speed igen <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nog är det möjligt att det är nåt med tändningen men den verkar ha fin gnista så min första tanke är isf att svänghjulet har flyttat på sig. Dom här har ingen kil som håller det på plats utan det är bara pressat på konan. Nu ska det väl gå ganska konstig till om det ska börja flytta på sig helt plötslig men man vet aldrig..
Nu har jag iaf fått alla lager, packboxar och packningar för att kunna renovera motorn så nu är det bara att sätta igång <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blockhalvorna sitter ihop igen, alla lager och packboxar bytt!
Och så fick jag Zündapp kolven och den ser ut att kunna funka. Utan packning sticker den upp ca en mm ovanför cylindern. Så tanken är väl att jag gör en tunn adapterplatta bara för att täcka det lilla som spolportarna är för stora. Sen en packning på varje sida + toppackning så borde det bli ungefär lagom <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pillade lite på motorn igen ikväll...
Det blev att tillverka en spacerplatta för att få upp cyllen lite, och täcka hålen som blev vid spolportarna. Zündapps spolportar är en aning större än Victorias
Ni får ha överseende med att bilderna är tagna med mobilen idag.
Med kolven och cyllen på plats så hamnar det hela såhär. Jag tycker att det ser alldeles lagom ut
Längre pinnbultar har jag redan på lager.. Kan vara en fördel i fall man vill dra fast toppen.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nya pinnbultar på plats. Kolvhöjden syns bra här också.
Och så 2 bilder på hela motorn.. Tyvärr så köpte jag fel packbox till utgående axeln. Distanshylsan som ska sitta där fanns inte på den här motorn men man behöver som den iaf upptäckte jag när jag satte dit remhjulet.
Fattas bara packboxen där, tändning (ska flyttas över från den andra motorn), växel/kopplingsreglare och ett insug sen kan jag börja försöka få in den i ramen
Om nu det här mot förmodan skulle funka på en gång så blir det nog att beställa en solfjädertopp för att få det rätta utseende. <!-- </EdIndex> --></div>