puch fan vill inte!
-
puch fan vill inte!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Puch fan fungerar nu! problemet är löst!
Dock undrar jag om min hastighetsmätaren funkar (gps:n i mobilen är paj)
Vad borde en puch nevada göra när setupen är 12mm förgasare, dragen plugg, 28mm krök, 70mm grovt trim ljuddämpare och 11kuggar fram och standard bak? <!-- </EdIndex> --></div>
Vad borde en puch nevada göra när setupen är 12mm förgasare, dragen plugg, 28mm krök, 70mm grovt trim ljuddämpare och 11kuggar fram och standard bak? <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
-
-
Re: puch fan vill inte!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
50-55 i nerförsbacke, det blir inte mycket mer innan portning så du får upp varvet lite. Släng på 13 fram om du inte vill varva så mycket och gör en lucka på 7-8mm i kölva så matchar du gott och väl en orginal 60cc (54) <!-- </EdIndex> --></div>reggaefisken skrev:Puch fan fungerar nu! problemet är löst!
Vad borde en puch nevada göra när setupen är 12mm förgasare, dragen plugg, 28mm krök, 70mm grovt trim ljuddämpare och 11kuggar fram och standard bak?
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hastighetsmätaren stannar på 40, känndes lite med det draget den har, men det stämmer nog då. jo jag ska palla mig i väg och köpa ett 13drev.
ska våga mig på att porta kanalerna lite. Vilka verktyg rekomenderar du??
Har en dremel, men stiften är så jävla korta.
eller man kanskke ska satsa på en 54cc så slipper man kladda <!-- </EdIndex> --></div>
ska våga mig på att porta kanalerna lite. Vilka verktyg rekomenderar du??
Har en dremel, men stiften är så jävla korta.
eller man kanskke ska satsa på en 54cc så slipper man kladda <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.trimbutiken.se/puch/puch-dakota-alla-flaktkylda/cylinderkit-puch-alla-flaktkylda-modeller-45-mm-kit-varsting.html
Den menar du?
har kollat på den innan?
Men vad e de små boost kanaler på kolven? Hur funkar det? <!-- </EdIndex> --></div>
Den menar du?
har kollat på den innan?
Men vad e de små boost kanaler på kolven? Hur funkar det? <!-- </EdIndex> --></div>
Boostkanalerna fungerar som extra spolport, en del av de gaser som finns i vevhuset går upp genom kolven och ut i en port ovanför insuget. En effekt borde väl bli att kolven också samtidigt kyls. <!-- </EdIndex> --></div>
Japp, det är den.reggaefisken skrev:http://www.trimbutiken.se/puch/puch-dak ... sting.html
Den menar du?
har kollat på den innan?
Men vad e de små boost kanaler på kolven? Hur funkar det?
Boostkanalerna fungerar som extra spolport, en del av de gaser som finns i vevhuset går upp genom kolven och ut i en port ovanför insuget. En effekt borde väl bli att kolven också samtidigt kyls. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vem tillverkar den 70cc cylindern till puch? kan bara hitta den på trimbutiken.se
Har inte läst om någon som testat den heller, känns lite så där att lägga ut lika mycket pengar på en cylinder som moppen är värd utan att veta om det håller?? <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte läst om någon som testat den heller, känns lite så där att lägga ut lika mycket pengar på en cylinder som moppen är värd utan att veta om det håller?? <!-- </EdIndex> --></div>
-
?? vad syftar du med denna kommentar?? lite rörig tråd så man kan nästan undra om någonting raderats?? <!-- </EdIndex> --></div>blyfot skrev:Lyssna på Conrad han vet vad han pratar om
Inte ett enda vettigt argument, vilken kille
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-