puch fan vill inte!

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
reggaefisken
Inlägg: 370
Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
Ort: Skåne

puch fan vill inte!

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Puch fan fungerar nu! problemet är löst!

Dock undrar jag om min hastighetsmätaren funkar (gps:n i mobilen är paj)

Vad borde en puch nevada göra när setupen är 12mm förgasare, dragen plugg, 28mm krök, 70mm grovt trim ljuddämpare och 11kuggar fram och standard bak? <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Konding alt tspole.
Bytt till frisk tkabel o hatt samt stift? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
reggaefisken
Inlägg: 370
Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
Ort: Skåne

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hitta felet, gick in och diskade och varva ner lite och då kom jag på att trottel nålen satt för långt ner, sprang ut och flyta upp den till högsta steget. och nu funkar den =D <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
reggaefisken
Inlägg: 370
Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
Ort: Skåne

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo jag vet känner mig ganska korkad nu, slider_anon.gif slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: puch fan vill inte!

Inlägg av blyfot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
reggaefisken skrev:Puch fan fungerar nu! problemet är löst!

Dock undrar jag om min hastighetsmätaren funkar (gps:n i mobilen är paj)

Vad borde en puch nevada göra när setupen är 12mm förgasare, dragen plugg, 28mm krök, 70mm grovt trim ljuddämpare och 11kuggar fram och standard bak?
50-55 i nerförsbacke, det blir inte mycket mer innan portning så du får upp varvet lite. Släng på 13 fram om du inte vill varva så mycket och gör en lucka på 7-8mm i kölva så matchar du gott och väl en orginal 60cc (54) <!-- </EdIndex> --></div>
reggaefisken
Inlägg: 370
Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
Ort: Skåne

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hastighetsmätaren stannar på 40, känndes lite med det draget den har, men det stämmer nog då. jo jag ska palla mig i väg och köpa ett 13drev.

ska våga mig på att porta kanalerna lite. Vilka verktyg rekomenderar du??
Har en dremel, men stiften är så jävla korta.

eller man kanskke ska satsa på en 54cc så slipper man kladda <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->porta kolven istället det är billigare om det går åt pipan <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Inlägg av blyfot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lyssna på Conrad han vet vad han pratar om :shock:
Inte ett enda vettigt argument, vilken kille slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svammel ! <!-- </EdIndex> --></div>
reggaefisken
Inlägg: 370
Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
Ort: Skåne

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.trimbutiken.se/puch/puch-dakota-alla-flaktkylda/cylinderkit-puch-alla-flaktkylda-modeller-45-mm-kit-varsting.html

Den menar du?

har kollat på den innan?

Men vad e de små boost kanaler på kolven? Hur funkar det? <!-- </EdIndex> --></div>
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Inlägg av blyfot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
reggaefisken skrev:http://www.trimbutiken.se/puch/puch-dak ... sting.html

Den menar du?

har kollat på den innan?

Men vad e de små boost kanaler på kolven? Hur funkar det?
Japp, det är den.
Boostkanalerna fungerar som extra spolport, en del av de gaser som finns i vevhuset går upp genom kolven och ut i en port ovanför insuget. En effekt borde väl bli att kolven också samtidigt kyls. <!-- </EdIndex> --></div>
reggaefisken
Inlägg: 370
Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
Ort: Skåne

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vem tillverkar den 70cc cylindern till puch? kan bara hitta den på trimbutiken.se

Har inte läst om någon som testat den heller, känns lite så där att lägga ut lika mycket pengar på en cylinder som moppen är värd utan att veta om det håller?? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
blyfot skrev:Lyssna på Conrad han vet vad han pratar om :shock:
Inte ett enda vettigt argument, vilken kille slider_score.gif
?? vad syftar du med denna kommentar?? lite rörig tråd så man kan nästan undra om någonting raderats?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
blyfot skrev:Lyssna på Conrad han vet vad han pratar om :shock:
Inte ett enda vettigt argument, vilken kille slider_score.gif
Jag behöver inte argumentera!

Men om man har en Puchcylinder och vill få den vassare, skall jag svara, vid förfrågan. Via pm <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar