Kedjan tar i ramen då jag byter till mindre drev bak (Sachs)

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Quencher99
Kontakt:

Inlägg av Quencher99 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
mactun skrev:Jag har haft samma problem när jag hade Compact o jag satte din en glidbana som jag sågade till av en nylonbit som låg o skräpade i garaget. 15 drev är väl ingen höjdare att sätta på en 3 växlad om man inte distanserar ut växelkåpan. Drevet äter upp växelkåpan annars
Om jag lägger lite vanliga brickor så att växelkåpan kommer ut 2-3 mm, då kanske 15-drev funkar, eller var tror du? Fast då gäller det att man fortfarande kan montera dom två muttrarna på växelaxeln... <!-- </EdIndex> --></div>
Quencher99
Kontakt:

Inlägg av Quencher99 »

mactun skrev:Jag har haft samma problem när jag hade Compact o jag satte din en glidbana som jag sågade till av en nylonbit som låg o skräpade i garaget. 15 drev är väl ingen höjdare att sätta på en 3 växlad om man inte distanserar ut växelkåpan. Drevet äter upp växelkåpan annars
Eller är det bästa att satsa på 28-drev bak istället för mitt nuvarande 34? Om jag får på 15 fram OCH 28 bak, hur tror du moppen går då, prestandamässigt (jag har 7hk trimkit på, cylinder, förgasare och ljuddämpare)? Om jag nu får kedjan att gå fri från kåpor och axlar... <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm 15/28 på en 3 pet . lät slött tycker jag ? <!-- </EdIndex> --></div>
Quencher99
Kontakt:

Inlägg av Quencher99 »

S_Compakt skrev:Hmm 15/28 på en 3 pet . lät slött tycker jag ?
La till lite i texten...
Tror du det blir slött fastän jag har 7hk trimkit på (60 cc cylinder, större förgasare och större avgasrör). <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Quencher99 skrev:
S_Compakt skrev:Hmm 15/28 på en 3 pet . lät slött tycker jag ?
La till lite i texten...
Tror du det blir slött fastän jag har 7hk trimkit på (60 cc cylinder, större förgasare och större avgasrör).
Jag har en uppborrad tysk cylle med alla tillbehör ink högkomp topp
(4-pet) jag kör 14/30 ca: 75 km/h inte slö men gränsen är nådd , rätt tung jag visserligen :) <!-- </EdIndex> --></div>
sachs

Inlägg av sachs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->15/28 låter grymt slöt
jag åker 13/34 med en zeta 5,5hk <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar