Om jag lägger lite vanliga brickor så att växelkåpan kommer ut 2-3 mm, då kanske 15-drev funkar, eller var tror du? Fast då gäller det att man fortfarande kan montera dom två muttrarna på växelaxeln... <!-- </EdIndex> --></div>mactun skrev:Jag har haft samma problem när jag hade Compact o jag satte din en glidbana som jag sågade till av en nylonbit som låg o skräpade i garaget. 15 drev är väl ingen höjdare att sätta på en 3 växlad om man inte distanserar ut växelkåpan. Drevet äter upp växelkåpan annars
Kedjan tar i ramen då jag byter till mindre drev bak (Sachs)
-
- Inlägg: 19
- Blev medlem: 03 sep 2012, 23:00
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
-
- Inlägg: 19
- Blev medlem: 03 sep 2012, 23:00
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Eller är det bästa att satsa på 28-drev bak istället för mitt nuvarande 34? Om jag får på 15 fram OCH 28 bak, hur tror du moppen går då, prestandamässigt (jag har 7hk trimkit på, cylinder, förgasare och ljuddämpare)? Om jag nu får kedjan att gå fri från kåpor och axlar... <!-- </EdIndex> --></div>mactun skrev:Jag har haft samma problem när jag hade Compact o jag satte din en glidbana som jag sågade till av en nylonbit som låg o skräpade i garaget. 15 drev är väl ingen höjdare att sätta på en 3 växlad om man inte distanserar ut växelkåpan. Drevet äter upp växelkåpan annars
-
- Inlägg: 19
- Blev medlem: 03 sep 2012, 23:00
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
(4-pet) jag kör 14/30 ca: 75 km/h inte slö men gränsen är nådd , rätt tung jag visserligen
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag har en uppborrad tysk cylle med alla tillbehör ink högkomp toppQuencher99 skrev:La till lite i texten...S_Compakt skrev:Hmm 15/28 på en 3 pet . lät slött tycker jag ?
Tror du det blir slött fastän jag har 7hk trimkit på (60 cc cylinder, större förgasare och större avgasrör).
(4-pet) jag kör 14/30 ca: 75 km/h inte slö men gränsen är nådd , rätt tung jag visserligen
