vevstake ?
vevstake ?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej jag är ny på detta fina forum
jag har en fråga angående vevstakar ,,vad jag har kunnat se så finns det bara en vevstake till 2vxl och 3vxl stämmer detta
alltså den fysiska storleken
Mvh Nurettin <!-- </EdIndex> --></div>
jag har en fråga angående vevstakar ,,vad jag har kunnat se så finns det bara en vevstake till 2vxl och 3vxl stämmer detta
alltså den fysiska storleken
Mvh Nurettin <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Först måste jag fråga om det är till Sachs de menar.
Det finns två olika vevaxlar (kompletta vevstakar) till Sachs 50 motorn
Sachs 2vxl och 3vxl hand har en vevaxel för E15 lager
Sachs 3 och 4vxl fot har en för L17 lager
Sedan är själva vevstaken av samma längd och mått på båda ovanstående. <!-- </EdIndex> --></div>
Det finns två olika vevaxlar (kompletta vevstakar) till Sachs 50 motorn
Sachs 2vxl och 3vxl hand har en vevaxel för E15 lager
Sachs 3 och 4vxl fot har en för L17 lager
Sedan är själva vevstaken av samma längd och mått på båda ovanstående. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej nu blev det snurrigt igen !!
den vevstaken som sitter på har inget nållager vid kolvfästet det står även ett nummer på vevstaken (554)
men det sitter nållager vid vevpartiet
nu e frågan om jag köper en vevaxel med nållager kommer denna passa finns det någon standard för vevaxeln till sachs eller måste jag kolla upp måtten ??
MVH <!-- </EdIndex> --></div>
den vevstaken som sitter på har inget nållager vid kolvfästet det står även ett nummer på vevstaken (554)
nu e frågan om jag köper en vevaxel med nållager kommer denna passa finns det någon standard för vevaxeln till sachs eller måste jag kolla upp måtten ??
MVH <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vAD HAR DU FÖR MOTOR
om vi börjar i rätt ända....
Vad har du för dim på kolvbulten är nästa fråga.....
kanske ett diameter mått på kolven kan vara bra, men inte nödv.![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
Sen kan du få ett direkt svar,
som det här svamlet du har frågat om tidigare så får du bara gissningar till svar
<!-- </EdIndex> --></div>

Vad har du för dim på kolvbulten är nästa fråga.....
kanske ett diameter mått på kolven kan vara bra, men inte nödv.
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
Sen kan du få ett direkt svar,

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
min sitter det en bronsbussning i <!-- </EdIndex> --></div>
Ett sånt vevparti med stake har ja liggande (3vxl) Italiensk (fab MDP)nurettin skrev:nej nu blev det snurrigt igen !!
MVH
min sitter det en bronsbussning i <!-- </EdIndex> --></div>
Staken.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade det här på nätet.
http://forum.moppenet.com/archive/index.php/t-126218.html
Hade. Göran. <!-- </EdIndex> --></div>
Hade. Göran. <!-- </EdIndex> --></div>
-
Re: Staken.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ang:Sachs Det är inget fel på en orginalaxel och bussning i kolvbultslagret håller bra . Jag har sett flera nållager i kolvbultsbussningarna som har rasat och följderna av det. Men om jag vill ha mera efekt i motorn väljer jag topp rejsingaxeln. Det grundar jag på att orginalaxeln vrider sig o vevlagret. orginalaxeln är en byggd axel där axeldelarna är iprssade i skinkorna medans topprejsingaxeln har skinka och axel i samma bit. Dessutom går det åt mera kraft att pressa isär topprejsingaxeln.
På mina vassaste snurror har jag topprejsingaxlar, alla över 10 hp.
En av axlarna har jag gjort vevstken själv i aluminium med bussning i brons, för att få en stake som är 10 mm längre.
dom andra har jag krymt i bonsbussning i stålstaken, för att få in 14 mm kolvbult.
På dom vanliga Sachsmotorena upp till 60 cc har jag topprejsingaxlar med nållager. Det är ett antal åkmoppar. <!-- </EdIndex> --></div>
Ja det var mycket snack där men inga fakta, jo det om oljan och blålöpta lager.ollaolle skrev:Hittade det här på nätet.
Hade. Göran.
Ang:Sachs Det är inget fel på en orginalaxel och bussning i kolvbultslagret håller bra . Jag har sett flera nållager i kolvbultsbussningarna som har rasat och följderna av det. Men om jag vill ha mera efekt i motorn väljer jag topp rejsingaxeln. Det grundar jag på att orginalaxeln vrider sig o vevlagret. orginalaxeln är en byggd axel där axeldelarna är iprssade i skinkorna medans topprejsingaxeln har skinka och axel i samma bit. Dessutom går det åt mera kraft att pressa isär topprejsingaxeln.
På mina vassaste snurror har jag topprejsingaxlar, alla över 10 hp.
En av axlarna har jag gjort vevstken själv i aluminium med bussning i brons, för att få en stake som är 10 mm längre.
dom andra har jag krymt i bonsbussning i stålstaken, för att få in 14 mm kolvbult.
På dom vanliga Sachsmotorena upp till 60 cc har jag topprejsingaxlar med nållager. Det är ett antal åkmoppar. <!-- </EdIndex> --></div>