<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har satt på detta trimkit på min Crescent Compact: http://shop.ettansmopeder.se/trimkit-7hk-60cc-luftkyld-sachs/55-0
Moppen går bra med detta trimkit på men jag vill få den att gå ännu bättre. Jag vill få upp topphastigheten till 75 km/h utan att den blir märkbart svagare. Hur går jag vidare och trimmar detta trimkit på bästa sätt?
Lite detaljer om moppen just nu:
- Framdrev 14
- Bakdrev 28
- Topphastighet: 60-65 km/h
- NTS-cylinder <!-- </EdIndex> --></div>
Trimning av 60cc trimkit, 7 hk, till Sachs (NTS-cylinder)
-
- Inlägg: 19
- Blev medlem: 03 sep 2012, 23:00
- Kontakt:
-
- Inlägg: 19
- Blev medlem: 03 sep 2012, 23:00
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag läste detta, som du väl har skrivit: http://hem.passagen.se/veteranarn/
Blir till att börja fundera på vart man vågar börja fila då
Inget speciellt man ska tänka på när man har NTS-cylinder? Jag har ett svagt minne av att jag läst något om att portarna inte låg helt perfekt (men jag kan ha fel) <!-- </EdIndex> --></div>
Bara såga av en bit av avgasröret alltså? Hur mycket då och hur mycket kan det göra?Rexxy skrev:Testa korta ner kröken för att öka varvtalet i motorn. Annars går den inte så mycket fortare med köpestrim. Det blir att fila lite själv eller fixa något bättre avgasrör!
Jag läste detta, som du väl har skrivit: http://hem.passagen.se/veteranarn/
Blir till att börja fundera på vart man vågar börja fila då

Inget speciellt man ska tänka på när man har NTS-cylinder? Jag har ett svagt minne av att jag läst något om att portarna inte låg helt perfekt (men jag kan ha fel) <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 19
- Blev medlem: 03 sep 2012, 23:00
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sidan om portning under Sachs trimning, menade jag... <!-- </EdIndex> --></div>Quencher99 skrev: Jag läste detta, som du väl har skrivit: http://hem.passagen.se/veteranarn/
Blir till att börja fundera på vart man vågar börja fila då![]()
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NTS har nog ingen vidare gjutning om jag minns rätt. Så du kanske vinner lite till om du putsar upp kanalerna och ser till så allt är rakt och fint, samt så spol öppnar/stänger samtidigt. <!-- </EdIndex> --></div>
Att ta ur insatsen gör ingen nytta, det bara brölar mer!glava skrev:Ta bort insatsen ur ljuddämparen och montera ett bättre luftfilter så blir det skillnad..
Jag brukar korta ner någon decimeter. Det brukar göra några kilometer till!Quencher99 skrev:
Bara såga av en bit av avgasröret alltså? Hur mycket då och hur mycket kan det göra?
Jag läste detta, som du väl har skrivit: http://hem.passagen.se/veteranarn/
Blir till att börja fundera på vart man vågar börja fila då
Inget speciellt man ska tänka på när man har NTS-cylinder? Jag har ett svagt minne av att jag läst något om att portarna inte låg helt perfekt (men jag kan ha fel)
NTS har nog ingen vidare gjutning om jag minns rätt. Så du kanske vinner lite till om du putsar upp kanalerna och ser till så allt är rakt och fint, samt så spol öppnar/stänger samtidigt. <!-- </EdIndex> --></div>