får inte i 2ans växel (handväxel)

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
layout

får inte i 2ans växel (handväxel)

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej! har somasakt en husqvarna Dmotor som ja håller på å fräscha upp, fixat koppling å lite sånt, har nu problem med att få i 2ans växel... jag kan få i 2ans växel om jag gör vajjenrn till växelarmen slapp men då får jag inte i 1an... detta är ju såklart en inställning... Men får inte till det. får även problemet att 1ans växel kan hoppa ur när jag kör? <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->55 läsare och inget svar, Dåligt... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är de växelhandtag med 2 wirear eller bara 1? verkar va justering som de hänger på om du ej haft isär motorn o ställt till ngt? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nepp har inte faft isär motorn, sitter för 2 vajrar men är bara en vajer i :O <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
layout skrev:55 läsare och inget svar, Dåligt...
Ursäkta då för att man är nyfiken! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vadå så du har alltid svarat varenda gång du läst ett inlägg.

Jag är imponerad layout, det hade jag aldrig haft tid eller ork med, respect man..... <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej menar inte så :wink: men av 55 så borde väll iallafall 1 ge ett tips :P <!-- </EdIndex> --></div>
HSE

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det första att kolla är om det sitter rätt/orginal växelhandtag på! Och skall det sitta två vajrar i handtaget skall man se till att det sitter två ordentligt injusterade vajrar på plats annars funkar det inte som tänkt. Finns en orsak till att konstruktörerna gjort på ett visst sätt...Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
layout

Inlägg av layout »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjenare, det sitter orginal handtag på. det går bara en vajjer från handtaget. Men finns ju bara å fästa en vajjer i växelarmen i motorn? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar