<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej! har somasakt en husqvarna Dmotor som ja håller på å fräscha upp, fixat koppling å lite sånt, har nu problem med att få i 2ans växel... jag kan få i 2ans växel om jag gör vajjenrn till växelarmen slapp men då får jag inte i 1an... detta är ju såklart en inställning... Men får inte till det. får även problemet att 1ans växel kan hoppa ur när jag kör? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är de växelhandtag med 2 wirear eller bara 1? verkar va justering som de hänger på om du ej haft isär motorn o ställt till ngt? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det första att kolla är om det sitter rätt/orginal växelhandtag på! Och skall det sitta två vajrar i handtaget skall man se till att det sitter två ordentligt injusterade vajrar på plats annars funkar det inte som tänkt. Finns en orsak till att konstruktörerna gjort på ett visst sätt...Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjenare, det sitter orginal handtag på. det går bara en vajjer från handtaget. Men finns ju bara å fästa en vajjer i växelarmen i motorn? <!-- </EdIndex> --></div>