Står längst ner, Sven Lundström, Gällivare... <!-- </EdIndex> --></div>Lasse väss skrev:Fränt ! en Cucciolo Typ G. Du vet inte vad han heter (ägaren)
Lasses Ducati Cucciolo NU JÄV..R !!!!!!!
Ducati
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm...Lasse Super fränt objekt Ducati....
... Skall komma över å kika på objektet.... 
Så fort den jäkla influensan släppt helt 100% vill inte smitta ner någon
då denna var verkligen hemsk + svår att bli av med....
<!-- </EdIndex> --></div>

- zappafan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.ro80.nl/fotoalbum/SVENLUNDSTROM/sven.htm
Han kanske har typ facebook åxå...

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
- Lasse väss
- Forumsponsor
Re: Ducati
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
har jobb över huvudena
Ja förfan, kom och hjälp migbillykid skrev:Hmm...Lasse Super fränt objekt Ducati....... Skall komma över å kika på objektet....

- Lasse väss
- Forumsponsor
Re: Ducati
har jobb över huvudena
Ja förfan, kom och hjälp migbillykid skrev:Hmm...Lasse Super fränt objekt Ducati....... Skall komma över å kika på objektet....

- Lasse väss
- Forumsponsor
Tack Peder ! Ska kollas uppzappafan skrev:http://www.ro80.nl/fotoalbum/SVENLUNDSTROM/sven.htm

- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Micklade lite i kväll: demonterade ett bakhjul från Nr2 som är komplett och helt förutom rosten, det ska få plats sedan på Nr1 (den ramen som ska på lack i morgon) Lite häftigt: Italia däck med finfint mönster, fälgbandet var av filt
Sedan sista bilden: demonterar orginalekrarna helt å fint utifall jag behöver dom senare, det är 18" på dessa fälgar !

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom där tampongliknande fälgbanden av filt i nätstrumpa känner jag tyvärr alltför väl igen. Ibland kan man tycka *det var bättre förr* (produkter) men dom banden var absolut inte bra och hur dom kunde säljas och monteras i den omfattningen förstår jag bara inte men det är ju dolt så användaren inget ser eller märker något förrän fälgen är genomrostad.
Jag har konstaterat att militären var smartare därför på militärcyklar, även gamla, har jag aldrig stött på några sådana fälgband av filt bara fälgband av gummi. Något enstaka hjul har jag sett kanske men då har det varit ett ommålat hjul från en civilcykel.
Sådana fälgar som rostat p.g.a. filtband har jag gjort rent ett antal. En vässad slagghacka till elsvets, en vass grov fil, vass kniv och vass stålborste helst med grova trådar är bra handverktyg.
På senare tid har jag börjat använda en tryckluftdriven nålhammare som en kompis köpte billigt åt mej på något varuhus i Blekinge, Harald Nyborg eller vad det nu hette.... Det funkar bra och det går dessutom mycket snabbt att få en fälg ren och målningsbar. Nackdelen är att den för ett jädrans oväsen och så får man försöka hålla ihop nålarna som dom håller sig innaför fälgkanten. Jag ska nog göra en förbättring där med breda *gummiband* som jag klipper av en gammal cykelslang och som håller ihop nålarna till ett knippe.
Jo, jag har blästrat men det är en bökig historia som jag tar till endast när det är absolut nödvändigt och nu är det länge sedan ja kanske tio år eller något i den stilen. Någon box har jag inte utan då står jag utomhus över en utbredd pressening som samlar sanden så jag kan återanvända den om så önskas.
I morrn blir det rotmos med fläskorv.
Jag har konstaterat att militären var smartare därför på militärcyklar, även gamla, har jag aldrig stött på några sådana fälgband av filt bara fälgband av gummi. Något enstaka hjul har jag sett kanske men då har det varit ett ommålat hjul från en civilcykel.
Sådana fälgar som rostat p.g.a. filtband har jag gjort rent ett antal. En vässad slagghacka till elsvets, en vass grov fil, vass kniv och vass stålborste helst med grova trådar är bra handverktyg.
På senare tid har jag börjat använda en tryckluftdriven nålhammare som en kompis köpte billigt åt mej på något varuhus i Blekinge, Harald Nyborg eller vad det nu hette.... Det funkar bra och det går dessutom mycket snabbt att få en fälg ren och målningsbar. Nackdelen är att den för ett jädrans oväsen och så får man försöka hålla ihop nålarna som dom håller sig innaför fälgkanten. Jag ska nog göra en förbättring där med breda *gummiband* som jag klipper av en gammal cykelslang och som håller ihop nålarna till ett knippe.
Jo, jag har blästrat men det är en bökig historia som jag tar till endast när det är absolut nödvändigt och nu är det länge sedan ja kanske tio år eller något i den stilen. Någon box har jag inte utan då står jag utomhus över en utbredd pressening som samlar sanden så jag kan återanvända den om så önskas.
I morrn blir det rotmos med fläskorv.

- Lasse väss
- Forumsponsor
-
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Lasse väss
- Forumsponsor
Jag vet inte säkert än ? det jag vet är att det kommer från och är tillverkat i Italien ! både fälgarna, ekrarna och avgaspuffen. Bengt som jag hämtade allt från hade grejorna hemmaHasse skrev:Lite småfränt avgassystem. Ser ju väldigt fint ut. Har du lyckats få tag i ett original
eller är det nytillverkat?