Förr i tiden..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Förr i tiden..

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lustigt hur det kan ändras :hmm: minns man köpte en Blå 2-vxl compakt i bruksskick av grannen för 300:- (ca 1987) & novoletten betala man 500:- för 1991 tyckte det var i mesta laget då.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja annat va de förr. farfar har berättat att på hans tid bytte han en armbandsklocka mot en motorcykel, tänk om de va som då o inte sån hysteri efter vissa saker som det är idag!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mesta dels varför grejjer är så dyra är för att folk vet vad saker och ting är värt nu för tiden. Det är de hära blockets och traderas fel :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det är väl så. tradera trissar ju upp priser en hel del faktiskt. men vill man ha ngt e de ju bara o betala o inte gnälla. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror det är som men typ jänkare, 50+:are mfl. har gått om pengar efter barnen flyttat ut, så då kan man betala va f.. som helst för det man vill ha... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja rena skämtet på jänkarna nu för tiden 100 papp för ett ren objekt :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo men nu äre ju så att folk har det som hobby och inte för att tjäna pengar och på sin hobby ska man lägga ut pengar. Så äre bara :D <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja visst, hittar jag en Bel Air -55 cab för 100 papp då köper jag den, men den schansen är väl inte såå stor :lol: inte ens ett taskigt renoverin gsobjekt för domn pengarna <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är ju klart att man inte slänger alla pengarna direkt på något om. Man får ju vara lite ekonomisk om det ens går :shock: Jag har då lagt ut åtskilliga pengar på mina moppar och mer komemr det bli och jag har inte ens börjat komma in i bilarnas värld helt ännu och det är betydligt dyrare tyvärr men jag ahr ju nått att göra på fritiden iallafall :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi kan alltså konstatera att det var bättre förr corsodispari_unsure

Kom då ihåg att det är bättre idag än imorgon :lol:

Livet är underbart när man vaknar på morgonen och kan sätta ner fötterna på golvet, resa sig och kan göra något t.ex gå till jobbet mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja de e så sant att de e nog bättre idag än imorgon. själv e ja helnöjd när min kära skoterett startar i minusgrader me bara lite choke, låter den puttra lätt på tomgång en stund sen e de bara att åka. o många som påstår att flinta motorn kan va besvärlig. de förstår ja verkligen inte. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kommer ihåg att jag hade en hel blå tunna full med Zundapp grejer det var säkert ett par kompletta motorer som jag bytte bort mot ett flak öl 1980, sedan grävde vi ner säkert ett 5 mopeder i en grusgrop.
Förra året skulle jag hjälpa en släkting att rensa upp på hans gård och under ett par cement gråsuggor hittade jag en komplett framgaffel med skärm och allt till en Florida, han trodde att den måste ha legat där sen 70 talet.
Om flera personer har varit lika dumma som jag är det inte underligt att det är brist på kåpor och kedjeskydd , om en moppe var värd någon hundring då spelade det nog ingen roll om man slängde kåpor och sånt.

Jag fyllde 15år 1979 och jag vet att jag köpte en ny komplett 5½ med 17 mm Bing och avgassystem till sachs för ca 500kr hos den lokala moppehandlarn :), drev var det ingen som tänkte på att byta om det ens fanns, man körde så länge det höll sen köpte man en annan moppe och flyttade över trimmet på, då var det ens tal om att renovera en motor. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det var ju bättre förr :D Synd att man inte kan gå tillbaka och ta reda på lite saker och ha de nu mistick_badwords <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har möjligen inte haft en exorcist hemma i garaget evildevil <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Niklas alltså :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar