<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kommer ihåg att jag hade en hel blå tunna full med Zundapp grejer det var säkert ett par kompletta motorer som jag bytte bort mot ett flak öl 1980, sedan grävde vi ner säkert ett 5 mopeder i en grusgrop.
Förra året skulle jag hjälpa en släkting att rensa upp på hans gård och under ett par cement gråsuggor hittade jag en komplett framgaffel med skärm och allt till en Florida, han trodde att den måste ha legat där sen 70 talet.
Om flera personer har varit lika dumma som jag är det inte underligt att det är brist på kåpor och kedjeskydd , om en moppe var värd någon hundring då spelade det nog ingen roll om man slängde kåpor och sånt.
Jag fyllde 15år 1979 och jag vet att jag köpte en ny komplett 5½ med 17 mm Bing och avgassystem till sachs för ca 500kr hos den lokala moppehandlarn

, drev var det ingen som tänkte på att byta om det ens fanns, man körde så länge det höll sen köpte man en annan moppe och flyttade över trimmet på, då var det ens tal om att renovera en motor. <!-- </EdIndex> --></div>