man tackar. får se om mitt planerade compact projekt kommer imponera ngt!! <!-- </EdIndex> --></div>P-plats.se skrev:...och din Compact är ju ett bra exempel på en lyckad renovering!NiklasHögberg skrev:ja jag är sån som får hålla mig till budgetrenoveringar. samt att de ibland tar tvärstopp och dröjer innan ja kommer igång igen. min Hva som ja har nu skall fixas till en trevlig original åkmoppe som har sin fina patina kvar! inget bling bling för mig på denna! däremot kommer F50:n kostas på lite så småningom med ny lack. men sånt fr ja i arbetsbyte. med andra ord budget renovering de me för min del! kul att även ja kan imponera lite med de ja gör även om mina projekt inte sticker ut på samma sätt som en del andras!
Klubben för inbördes beundran...
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
- pangerva
- Forumsponsor
<!-- </EdIndex> --></div>
Ja Niklas, även om jag inte kommit ett enda litet steg fram med Monarscooten jag köpte av dig så är det den min fru alltid säger att hon tycker bäst om av mina moppar. Den vill hon ha. Ett gott betyg vill jag lova!NiklasHögberg skrev:ja jag är sån som får hålla mig till budgetrenoveringar. samt att de ibland tar tvärstopp och dröjer innan ja kommer igång igen. min Hva som ja har nu skall fixas till en trevlig original åkmoppe som har sin fina patina kvar! inget bling bling för mig på denna! däremot kommer F50:n kostas på lite så småningom med ny lack. men sånt fr ja i arbetsbyte. med andra ord budget renovering de me för min del! kul att även ja kan imponera lite med de ja gör även om mina projekt inte sticker ut på samma sätt som en del andras!P-plats.se skrev:Det är ju just meningsskiljaktigheter som för oss framåt...Roos skrev:Meningsskiljaktigheter kommer alltid att dyka upp, men det som avgör hur allvarligt det blir är hur de inblandade personerna bemöter varandra.
Tycker alla lika dant så så blir det riktigt tråkigt.
Desutom måste man få inspiration och ha byggen/byggare att se upp till för att själv våga ta steget och utvecklas själv.
Precis som Roos skriver är det ju hur vi behmöter varandra som avgör om folk kommer trivas på forumet eller ej.
Gränsen mellan att ha många inspirerande byggen att följa och att ha en allt för hög nivå som får folk att känna sig värdelösa för att man aldrig kommer nå dit är svår att veta var den går.NiklasHögberg skrev:Man får stå på sig lite! men nog e de lite som du säger! de som har mer kostsamma häftiga byggen får mer uppmärkamhet än såna som mig till exempel som gett mig på en gammal husqvarna i nuläget!!
Personligen blir jag nog mer imponerad över att folk lyckas med en budgetrenovering framför allt för mycket "bling bling"...

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
-
okej skoj att ma lyckats med ett bygge som även charmar ett fruntimmer. ja va ganska nöjd sj med den så långt ja va klar. man blir sugen att finna ett monarscootlik igen att göra ngt liknande med! <!-- </EdIndex> --></div>pangerva skrev:Ja Niklas, även om jag inte kommit ett enda litet steg fram med Monarscooten jag köpte av dig så är det den min fru alltid säger att hon tycker bäst om av mina moppar. Den vill hon ha. Ett gott betyg vill jag lova!NiklasHögberg skrev:ja jag är sån som får hålla mig till budgetrenoveringar. samt att de ibland tar tvärstopp och dröjer innan ja kommer igång igen. min Hva som ja har nu skall fixas till en trevlig original åkmoppe som har sin fina patina kvar! inget bling bling för mig på denna! däremot kommer F50:n kostas på lite så småningom med ny lack. men sånt fr ja i arbetsbyte. med andra ord budget renovering de me för min del! kul att även ja kan imponera lite med de ja gör även om mina projekt inte sticker ut på samma sätt som en del andras!P-plats.se skrev:Det är ju just meningsskiljaktigheter som för oss framåt...Roos skrev:Meningsskiljaktigheter kommer alltid att dyka upp, men det som avgör hur allvarligt det blir är hur de inblandade personerna bemöter varandra.
Tycker alla lika dant så så blir det riktigt tråkigt.
Desutom måste man få inspiration och ha byggen/byggare att se upp till för att själv våga ta steget och utvecklas själv.
Precis som Roos skriver är det ju hur vi behmöter varandra som avgör om folk kommer trivas på forumet eller ej.
Gränsen mellan att ha många inspirerande byggen att följa och att ha en allt för hög nivå som får folk att känna sig värdelösa för att man aldrig kommer nå dit är svår att veta var den går.NiklasHögberg skrev:Man får stå på sig lite! men nog e de lite som du säger! de som har mer kostsamma häftiga byggen får mer uppmärkamhet än såna som mig till exempel som gett mig på en gammal husqvarna i nuläget!!
Personligen blir jag nog mer imponerad över att folk lyckas med en budgetrenovering framför allt för mycket "bling bling"...
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
klubben för inbördes beundran
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!Alf-Johan!.Det är tur att vi är tonåringar idag så vi inte behöver vara bäst.Det måste vara ett helsike att vara bäst,för det finns alltid någon som är bättre.Vi kan lura på här i livet och ha det gott ändå.Och slippa att ha ågren att kunna allt.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Hehe, det där köper jag aldrig Lasse, du får nöja dig med att spela andra fiol! - Jag är bäst!!
(Håll i gitarren nu
) <!-- </EdIndex> --></div>
Lasse väss skrev:Ja, ja.... Jag tar väl på mig att vara bäst dådet är lite drygt, men nån måste ju vara det, så pöjkar .... luta er tillbakelse

(Håll i gitarren nu

- Lasse väss
- Forumsponsor
OK ! jag tar andra-stämman
Gitarren hänger på väggen
( Det måste ju va lugnt
Å såå skööööntfatchance skrev:Lasse väss skrev:Ja, ja.... Jag tar väl på mig att vara bäst dådet är lite drygt, men nån måste ju vara det, så pöjkar .... luta er tillbakelse
Hehe, det där köper jag aldrig Lasse, du får nöja dig med att spela andra fiol! - Jag är bäst!!
(Håll i gitarren nu)

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är budget renovering ?
jag håller mig alltid inom min budget
Vill inte ens skriva här vad min senaste EKF kostat innan den ens sitter på moppen
jag sålde min förra "lågbudget" motor för nästan 9000
och nu är den knappt jämförbar med nya <!-- </EdIndex> --></div>

Vill inte ens skriva här vad min senaste EKF kostat innan den ens sitter på moppen

och nu är den knappt jämförbar med nya <!-- </EdIndex> --></div>
berätta mer, vad har du i den som är så dyrt (o fränt)
ha!S_Compakt skrev:Vad är budget renovering ?
Vill inte ens skriva här vad min senaste EKF kostat innan den ens sitter på moppenjag sålde min förra "lågbudget" motor för nästan 9000
och nu är den knappt jämförbar med nya
berätta mer, vad har du i den som är så dyrt (o fränt)

Jaaaaviiist för inte tala om va dä köstar mä nya drevaxlar till dessa så kallade hävert SAX måtårer för flera 10 tals kronor som inte håller för lite MOTJUCK!!!!! Ällä??? minns jag helt fel Kenneth??
S_Compakt skrev:Vad är budget renovering ?
Vill inte ens skriva här vad min senaste EKF kostat innan den ens sitter på moppenjag sålde min förra "lågbudget" motor för nästan 9000
Jaaaaviiist för inte tala om va dä köstar mä nya drevaxlar till dessa så kallade hävert SAX måtårer för flera 10 tals kronor som inte håller för lite MOTJUCK!!!!! Ällä??? minns jag helt fel Kenneth??

Zündapp Ks50 -74 517-50
Kreidler RS
Kreidler RS
Jag har köpt en vanlig original nos utgående axel till den, får väl ha den till glidåka
Klart att en hobby får kosta gäller väl ALLA hobbies <!-- </EdIndex> --></div>
Nja , jag minns också haverier MangeMange skrev:S_Compakt skrev:Vad är budget renovering ?
Jaaaaviiist för inte tala om va dä köstar mä nya drevaxlar till dessa så kallade hävert SAX måtårer för flera 10 tals kronor som inte håller för lite MOTJUCK!!!!! Ällä??? minns jag helt fel Kenneth??![]()

Jag har köpt en vanlig original nos utgående axel till den, får väl ha den till glidåka

Klart att en hobby får kosta gäller väl ALLA hobbies <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor