Klubben för inbördes beundran...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
P-plats.se skrev:
NiklasHögberg skrev:ja jag är sån som får hålla mig till budgetrenoveringar. samt att de ibland tar tvärstopp och dröjer innan ja kommer igång igen. min Hva som ja har nu skall fixas till en trevlig original åkmoppe som har sin fina patina kvar! inget bling bling för mig på denna! däremot kommer F50:n kostas på lite så småningom med ny lack. men sånt fr ja i arbetsbyte. med andra ord budget renovering de me för min del! kul att även ja kan imponera lite med de ja gör även om mina projekt inte sticker ut på samma sätt som en del andras!
...och din Compact är ju ett bra exempel på en lyckad renovering! thumb_up
man tackar. får se om mitt planerade compact projekt kommer imponera ngt!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

NiklasHögberg skrev:
P-plats.se skrev:
Roos skrev:Meningsskiljaktigheter kommer alltid att dyka upp, men det som avgör hur allvarligt det blir är hur de inblandade personerna bemöter varandra. :)
Det är ju just meningsskiljaktigheter som för oss framåt...
Tycker alla lika dant så så blir det riktigt tråkigt.
Desutom måste man få inspiration och ha byggen/byggare att se upp till för att själv våga ta steget och utvecklas själv.
Precis som Roos skriver är det ju hur vi behmöter varandra som avgör om folk kommer trivas på forumet eller ej.

NiklasHögberg skrev:Man får stå på sig lite! men nog e de lite som du säger! de som har mer kostsamma häftiga byggen får mer uppmärkamhet än såna som mig till exempel som gett mig på en gammal husqvarna i nuläget!!
Gränsen mellan att ha många inspirerande byggen att följa och att ha en allt för hög nivå som får folk att känna sig värdelösa för att man aldrig kommer nå dit är svår att veta var den går.
Personligen blir jag nog mer imponerad över att folk lyckas med en budgetrenovering framför allt för mycket "bling bling"...
ja jag är sån som får hålla mig till budgetrenoveringar. samt att de ibland tar tvärstopp och dröjer innan ja kommer igång igen. min Hva som ja har nu skall fixas till en trevlig original åkmoppe som har sin fina patina kvar! inget bling bling för mig på denna! däremot kommer F50:n kostas på lite så småningom med ny lack. men sånt fr ja i arbetsbyte. med andra ord budget renovering de me för min del! kul att även ja kan imponera lite med de ja gör även om mina projekt inte sticker ut på samma sätt som en del andras!
Ja Niklas, även om jag inte kommit ett enda litet steg fram med Monarscooten jag köpte av dig så är det den min fru alltid säger att hon tycker bäst om av mina moppar. Den vill hon ha. Ett gott betyg vill jag lova! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

pangerva skrev:
NiklasHögberg skrev:
P-plats.se skrev:
Roos skrev:Meningsskiljaktigheter kommer alltid att dyka upp, men det som avgör hur allvarligt det blir är hur de inblandade personerna bemöter varandra. :)
Det är ju just meningsskiljaktigheter som för oss framåt...
Tycker alla lika dant så så blir det riktigt tråkigt.
Desutom måste man få inspiration och ha byggen/byggare att se upp till för att själv våga ta steget och utvecklas själv.
Precis som Roos skriver är det ju hur vi behmöter varandra som avgör om folk kommer trivas på forumet eller ej.

NiklasHögberg skrev:Man får stå på sig lite! men nog e de lite som du säger! de som har mer kostsamma häftiga byggen får mer uppmärkamhet än såna som mig till exempel som gett mig på en gammal husqvarna i nuläget!!
Gränsen mellan att ha många inspirerande byggen att följa och att ha en allt för hög nivå som får folk att känna sig värdelösa för att man aldrig kommer nå dit är svår att veta var den går.
Personligen blir jag nog mer imponerad över att folk lyckas med en budgetrenovering framför allt för mycket "bling bling"...
ja jag är sån som får hålla mig till budgetrenoveringar. samt att de ibland tar tvärstopp och dröjer innan ja kommer igång igen. min Hva som ja har nu skall fixas till en trevlig original åkmoppe som har sin fina patina kvar! inget bling bling för mig på denna! däremot kommer F50:n kostas på lite så småningom med ny lack. men sånt fr ja i arbetsbyte. med andra ord budget renovering de me för min del! kul att även ja kan imponera lite med de ja gör även om mina projekt inte sticker ut på samma sätt som en del andras!
Ja Niklas, även om jag inte kommit ett enda litet steg fram med Monarscooten jag köpte av dig så är det den min fru alltid säger att hon tycker bäst om av mina moppar. Den vill hon ha. Ett gott betyg vill jag lova! :D
okej skoj att ma lyckats med ett bygge som även charmar ett fruntimmer. ja va ganska nöjd sj med den så långt ja va klar. man blir sugen att finna ett monarscootlik igen att göra ngt liknande med! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
valter

klubben för inbördes beundran

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!Alf-Johan!.Det är tur att vi är tonåringar idag så vi inte behöver vara bäst.Det måste vara ett helsike att vara bäst,för det finns alltid någon som är bättre.Vi kan lura på här i livet och ha det gott ändå.Och slippa att ha ågren att kunna allt.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Valter, kul att höra från dej, Ja så talar en mycket förståndig (yngling)
Och du har så jävla rätt. Mvh / alf-johan <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, ja.... Jag tar väl på mig att vara bäst då :roll: det är lite drygt, men nån måste ju vara det, så pöjkar .... luta er tillbakelse :såstoor:

[hiccup] <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

Lasse väss skrev:Ja, ja.... Jag tar väl på mig att vara bäst då :roll: det är lite drygt, men nån måste ju vara det, så pöjkar .... luta er tillbakelse :såstoor:

[hiccup]
:D Hehe, det där köper jag aldrig Lasse, du får nöja dig med att spela andra fiol! - Jag är bäst!!
(Håll i gitarren nu :wink: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

fatchance skrev:
Lasse väss skrev:Ja, ja.... Jag tar väl på mig att vara bäst då :roll: det är lite drygt, men nån måste ju vara det, så pöjkar .... luta er tillbakelse :såstoor:

[hiccup]
:D Hehe, det där köper jag aldrig Lasse, du får nöja dig med att spela andra fiol! - Jag är bäst!!
(Håll i gitarren nu :wink: )
Å såå sköööönt :lol: OK ! jag tar andra-stämman :wink: Gitarren hänger på väggen :shock: ( Det måste ju va lugnt :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är budget renovering ?
jag håller mig alltid inom min budget :lol:

Vill inte ens skriva här vad min senaste EKF kostat innan den ens sitter på moppen :lol: jag sålde min förra "lågbudget" motor för nästan 9000
och nu är den knappt jämförbar med nya <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

S_Compakt skrev:Vad är budget renovering ?

Vill inte ens skriva här vad min senaste EKF kostat innan den ens sitter på moppen :lol: jag sålde min förra "lågbudget" motor för nästan 9000
och nu är den knappt jämförbar med nya
ha!
berätta mer, vad har du i den som är så dyrt (o fränt) :drewl: <!-- </EdIndex> --></div>
Mange
Kontakt:

Inlägg av Mange »

Jaaaaviiist för inte tala om va dä köstar mä nya drevaxlar till dessa så kallade hävert SAX måtårer för flera 10 tals kronor som inte håller för lite MOTJUCK!!!!! Ällä??? minns jag helt fel Kenneth?? :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp Ks50 -74 517-50
Kreidler RS
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

[hiccup]
Nej du är inte bäst det är väl Mora Nisse :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Mange skrev:

Jaaaaviiist för inte tala om va dä köstar mä nya drevaxlar till dessa så kallade hävert SAX måtårer för flera 10 tals kronor som inte håller för lite MOTJUCK!!!!! Ällä??? minns jag helt fel Kenneth?? :lol: :lol:
Nja , jag minns också haverier Mange :lol:
Jag har köpt en vanlig original nos utgående axel till den, får väl ha den till glidåka 8)
Klart att en hobby får kosta gäller väl ALLA hobbies <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klart att hobby får kosta, problemet för mig är att jag tycks ha för många hobbys :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

alf-johan skrev:

[hiccup]
Nej du är inte bäst det är väl Mora Nisse :D
Men han e ju dö :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>
Låst