tackar Lasse. men ja har kört huvvet i väggen med den angående motorn. vevar växer ju ej på träd. finast vore att få denna renoverad som hör till motorn! <!-- </EdIndex> --></div>Lasse väss skrev:I allafall 10 gånger snyggare och roligare moppe än en compact
Så kör hårt
Husqvarna Roulette Standard! körklar!
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är ju en Vev ute på Tradera:
http://www.tradera.com/vevparti-till-husqvarna-slidmatad-rund-motor-bra-skick-auktion_302493_168165930
Kanske inte är så tokigt att bjuda på.
Tyvärr har jag inga roulettedelar kvar själv (förutom cylinder o topp o förgasare till icke slidmatad).
I övrigt tycker jag den ser jäkligt bra ut, om man ska ha en husqvarna är ju rouletten finast. <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.tradera.com/vevparti-till-husqvarna-slidmatad-rund-motor-bra-skick-auktion_302493_168165930
Kanske inte är så tokigt att bjuda på.
Tyvärr har jag inga roulettedelar kvar själv (förutom cylinder o topp o förgasare till icke slidmatad).
I övrigt tycker jag den ser jäkligt bra ut, om man ska ha en husqvarna är ju rouletten finast. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
har lagt bud o leder nu med 110:- men mitt max e högre. ska höja lite till tror ja fall man ej är vid datorn så kanske man vinner. annars får de bli renovering på ngt vis av det ja har. men ja får nog be någon göra det åt mig då ja totalt saknar den kunskapen <!-- </EdIndex> --></div>Amarace skrev:Är ju en Vev ute på Tradera:
http://www.tradera.com/vevparti-till-husqvarna-slidmatad-rund-motor-bra-skick-auktion_302493_168165930
Kanske inte är så tokigt att bjuda på.
Tyvärr har jag inga roulettedelar kvar själv (förutom cylinder o topp o förgasare till icke slidmatad).
I övrigt tycker jag den ser jäkligt bra ut, om man ska ha en husqvarna är ju rouletten finast.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är inte så svårt att renovera en vevaxel det svåra kan vara att få tag i lager. Har du ingen kompis med en hydralpress så pressa i sär den och kolla om det räcker att byta rullar. Jim Lundberg har gjort en press av två järn plattor finns stora tvåtaktsboken verkar funka bra det med. Det bästa med att inte kunna något är ju att man lär sig nya saker när man provar! 
Danne <!-- </EdIndex> --></div>

Danne <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
har en 20 tos hydraulpress på jobbet. funderar på att offra ett annat parti ja har som egentligen e lite friskare ä detta´o pressa isär. men sen ihop e inte min grej o sen få balans. sånt kan ja inte o lär aldrig lära mig heller. <!-- </EdIndex> --></div>pnilz skrev:Det är inte så svårt att renovera en vevaxel det svåra kan vara att få tag i lager. Har du ingen kompis med en hydralpress så pressa i sär den och kolla om det räcker att byta rullar. Jim Lundberg har gjort en press av två järn plattor finns stora tvåtaktsboken verkar funka bra det med. Det bästa med att inte kunna något är ju att man lär sig nya saker när man provar!
Danne
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ta och läs stora tvåtaktsboken boken mycket bra info i den du behöver inte balansera den om man byter lager bara att se till att den är rak det gör man med en blyslägga och en vagga och en indikatorklocka, man kan även ta ett skjutmått och lägga mot skinkorna (på vevpartiet) så ser man att dom är parallella är dom inte det så ger man ena skinkan en smäll och kollar igen.
Danne <!-- </EdIndex> --></div>
Danne <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="pnilz"]Ta och läs stora tvåtaktsboken boken mycket bra info i den du behöver inte balansera den om man byter lager bara att se till att den är rak det gör man med en blyslägga och en vagga och en indikatorklocka, man kan även ta ett skjutmått och lägga mot skinkorna (på vevpartiet) så ser man att dom är parallella är dom inte det så ger man ena skinkan en smäll och kollar igen.
Det är början och sedan går det åt lite mera hjälpmedel. <!-- </EdIndex> --></div>
Det är början och sedan går det åt lite mera hjälpmedel. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur gör du då Conrad? Mest nyfiken vad jag missat! Har provat som jag beskrev och det har då fungerat bra på en motor med måttliga effekturtag på en tok trimmad är det mer noga kan jag tänka mig. Min tanke var att peppa Niklas så han inte styrde moppen i ett hörn man klarar bra mycket själv bara man törs prova!
Danne <!-- </EdIndex> --></div>
Danne <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
de går inte byta rullar i storändan o sen bussning i lilländan bara?? vad behöver ja skaffa föe att kanske skicka det hela till dig för vård. <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Om man får tag i en stake, går det bra. Eller om man mixtrar till något En del forummedlämmar brukar skicka hit lite prylar för hjälp.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län