Klubben för inbördes beundran...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det blir väl alltid kukmätar tävling när folk i över 45 ska visa vad dom har råd med, och hur duktiga dom varit på läsa artiklar och skruva motorer i 45 år... jag har 20 år kvar att lära mig allt det där, och ni har 20 år kvar tills ni glömt allt ni lärt er

Skit tråkigt att vuxna människor inte fattar att man faktiskt kommunicerar med andra människor... eller så hänger dom på forumet för ingen utanför internet orkar och står ut med dom, kanske på grund av deras beteende.

sen kommer lustigkurrarna fram också och spajjsar till det och lojjar lite så dom är lite mindre skyldiga, varför måste alltid ett seriöst ämne bli bombat av massa skit som inte rör ämnet? hade ni varit dagis barn så hade jag haft överseende, men vuxna människor som börjar skriva skit saker? det säger lite om eran karaktär. allt är inte blodigt allvar, men det behöver inte bli dagis för det.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev:det blir väl alltid kukmätar tävling när folk i över 45 ska visa vad dom har råd med,
Om man är under 45, mäter man inte då? :D <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har aldrig mätt min, jag är 25, tror det kommer med åldern <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Pop skrev:jag har aldrig mätt min, jag är 25, tror det kommer med åldern

Den som väntar på nåt gått..... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ber verkligen om ursäkt mr Pop om jag har skojat sönder tråden, men till
min ursäkt måste jag framhålla att jag fyllde 45 för någon månad sedan!

Sedan kanske man inte behöver ta allt som skrivs här på forumet på största allvar heller!

Och om du har problem med överåriga människor som i ditt tycke briljerar med sina tjocka
plånböcker kanske du ska betänka att det här är ett forum för veteranmopeder - sug på namnet!
(Sedan är det nog bra nationalekonomiskt att det är lite ruljans på pengarna också)

Tror dom flesta har skaffat veteranmoppar utav nostalgiska skäl, dvs att dom körde moppe i tonåren
och tyckte den var en bra tid i livet och vill försöka återuppliva lite utav den känslan igen.
Därav den lite högre medelåldern på detta forum.

Så om du har problem med "äldre folk" så tror jag att du gått vilse!

Edit: Rättade lite stavfel och lade till lite text pga matrast!

Och vinterdäck har jag visst några som heter Kumho, bra eller skit - ingen aning! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

fatchance skrev:Ber verkligen om ursäkt mr Pop om jag har skojat sönder tråden, men till

Sedan kanske man inte behöver ta allt som skrivs här på forumet på största allvar heller!

Och om du har problem med överåriga människor som i ditt tycke briljerar med sina tjocka
plånböcker kanske du ska betänka att det här är ett forum för veteranmopeder - sug på namnet!

Tror dom flesta har skaffat veteranmoppar utav nostalgiska skäl, dvs att dom körde moppe i tonåren
och tyckte den var en bra tid i livet och vill försöka återuppliva lite utan den känslan igen.

Tackar Stefan...bra skrivet..håller med dig om detta 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tyckte det kunde vara jobbigt med äldre när jag var yngre. Dock inte alltid, många kunde jag ha en rakt förhållande till och oftast var det dom *snälla*. Jag tror jag förstår pop och alldeles säkert umekille och jag hade nog också lämnat i det läget. Köper man nya däck och får veta av forumkompisarna att man burit sig dumt och idiotiskt åt blir det bara för mycket. Det är svårt att göra nåt här efter sån grej.

Jag hejdar mig ganska ofta. Det är det som är det fina med forummodellen och det skrivna ordet här, jag menar det finns ett par manövrar så man hinner tänka efter innan det är *s-k-i-c-k-a*. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är ju en gammgubbe i mångas ögon här. Under åren får man en del erfarenheter, på gått och ont. Dom erfarenheterna är jag stolt över. En del har jag fått genom ögonen och öronen, alltså att lyssna och se vad andra har gjort. Andra är egna tabbar och vinster.
Att en 25 åring skall ha en 66 årings erfarenhet sväljer jag inte. Att personen har andra erfarenheter än jag har respekterar jag.
Att man dessutom har knegat ett helt liv och betalat av, hus, bilar, båtar mm. Att man av den anledningen har en slant över, i våra fall till moppar, är inget skryt, utan en glädje att få dela med sig till andra.
Jag tror att 25 åringen i dag, när han, hon kommer till pensionsåldern kan vara i samma situation.
Inbördes beundran :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Lasse väss skrev:
alf-johan skrev:
Lasse väss skrev:Ja, ja.... Jag tar väl på mig att vara bäst då :roll: det är lite drygt, men nån måste ju vara det, så pöjkar .... luta er tillbakelse :såstoor:

[hiccup]
Nej du är inte bäst det är väl Mora Nisse :D
Men han e ju dö :sorry:
Förlåt Lasse! de va dumt, :oops: du e nog bäst endå [flirt] <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Conrad Engström skrev:Jag är ju en gammgubbe i mångas ögon här. Under åren får man en del erfarenheter, på gått och ont. Dom erfarenheterna är jag stolt över. En del har jag fått genom ögonen och öronen, alltså att lyssna och se vad andra har gjort. Andra är egna tabbar och vinster.
Att en 25 åring skall ha en 66 årings erfarenhet sväljer jag inte. Att personen har andra erfarenheter än jag har respekterar jag.
Att man dessutom har knegat ett helt liv och betalat av, hus, bilar, båtar mm. Att man av den anledningen har en slant över, i våra fall till moppar, är inget skryt, utan en glädje att få dela med sig till andra.
Jag tror att 25 åringen i dag, när han, hon kommer till pensionsåldern kan vara i samma situation.
Inbördes beundran :?
Så där ser väl livet ut för oss flesta i vår ( ålder) för det mesta har allt gått bra, men 25 årngen i dag har helt andra vyer, med vad det innebär, många är nog lika stolta, som vi var på den tiden, och kommer att göra bra i från sig, så välkommen nästa generation :D <!-- </EdIndex> --></div>
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag ligger mitt i mellan och börjat förstå att det lönar sig att lyssna på äldre med erfarenhet då behöver man inte prova sig fram så mycket det underlättar .men jag har pojkspoligar på jobbet som inte har lärt sig det är roligt att säga va vade jag sa :lol: men man har nog varit lika dan och varit värtsmästare :roll: hade en bra läromästare när jag började som tv reparatör han sa du kan ju prova men jag skulle göra så här och han hade oftast rätt :oops:
och nu är man väll den tråkiga gubben med erfarenhet <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Raketaren skrev:
fatchance skrev:Ber verkligen om ursäkt mr Pop om jag har skojat sönder tråden, men till

och tyckte den var en bra tid i livet och vill försöka återuppliva lite utan den känslan igen.

Tackar Stefan...bra skrivet..håller med dig om detta 8)
Japp mycket kloka ord i dom meningarna Stefan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Hasse skrev:
Pop skrev:jag har aldrig mätt min, jag är 25, tror det kommer med åldern

Den som väntar på nåt gått..... :lol:
När vi mäter våra här i byn så är det en granne som brukar säga
Min är inte lång men den är smal...

Men jag har inte gjort några mätningar efter jag fyllde 45 (i våras)

Ber om ursäkt om jag skrev nåt som inte var på allvar nu igen <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu kanske det ska klargöras att jag faktiskt har noll koll på vad bråket gällde om denna gång, vill bara att folk ska respektera andras åsikter och inte behöva bli otrevliga eller göra sig rolig på andras bekostnad bara för man tycker den har fel.

jag bryr mig verkligen inte om någon har pengar och lägger dom på sin moped, gör man det är man antingen två saker, dum i huvudet och tror man kan göra sig en hacka, eller så gillar man genuint mopeder och vill bevara dom... och när man även tar in vissa människors beteende, så lutar det nog ändå att dom är dumma i huvudet, tyvärr...

och det rör mig inte i ryggen att folk har feta plånböcker eller budget renoverar sin ungdoms moped, det är roligt och trevligt att läsa om hur det går från vrak till klart. bara tråkigt när kunskap och pengar ska behöva ligga till grund för hur man värderar människor på ett forum för liknande intressen

och slutligen, jag jobbar ju faktiskt med folk på en åldervariation på 14 år till 100+, åldern är bara en siffra, tyvärr verkar det som folk mellan 45 och 60 är grinigare än andra ålders grupper. har 3 jobb jag går mellan, och jag skulle inte ha något av dom jobben om jag har "problem" med ålder.

respekt förtjänar man, inte får på grund av sin ålder. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra POP,jag tror dom flesta redan glömt vad (bråket ) handlade om :lol: :respekt: <!-- </EdIndex> --></div>
Låst