Husqvarna Roulette Standard! körklar!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ger upp snart med hopp om att denna ska bli frisk. fann en frisk vev så nu har den sats i blocket. lagren var skapliga. torra med frisknade till med lite olja. går mjukt o fint. men lamellkorgen är illa däran. saknas 3 utstickande bitar mellan lamellernas bommar. fann 2 på motorns botten. :( nu ger ja snart upp. vill ju inte skaffa remtransgrejer precis. o dessa korgar vxer nog ej på träd. finner ja en så blir väl plånboken tom. ja testar montera med korgen så länge då de inte är av i en följd. saknar packningar nu för o lägga ihop halvorna. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:lamellkorgen är illa däran. saknas 3 utstickande bitar mellan lamellernas bommar. fann 2 på motorns botten. :( nu ger ja snart upp. vill ju inte skaffa remtransgrejer precis. o dessa korgar vxer nog ej på träd. finner ja en så blir väl plånboken tom.
Är det kedjeprimär eller vad är det som är svårt att hitta? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Braxmatte skrev:
NiklasHögberg skrev:lamellkorgen är illa däran. saknas 3 utstickande bitar mellan lamellernas bommar. fann 2 på motorns botten. :( nu ger ja snart upp. vill ju inte skaffa remtransgrejer precis. o dessa korgar vxer nog ej på träd. finner ja en så blir väl plånboken tom.
Är det kedjeprimär eller vad är det som är svårt att hitta?
dem felsta äggmotorerna e ju rem. denna har kedjetrans. själva lamellkorgen är kass egentligen men ja testar om de funkar eftersom den ej är trimmad. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

NiklasHögberg skrev:dem flesta äggmotorerna e ju rem. denna har kedjetrans. själva lamellkorgen är kass egentligen men ja testar om de funkar eftersom den ej är trimmad.
Undrar om en kedjeprimär från flinta kan passa :wink: :idea:
nån som vet

Jag vet en hylla där det ligger en flinta med kedjeprimär... :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Braxmatte skrev:
NiklasHögberg skrev:dem flesta äggmotorerna e ju rem. denna har kedjetrans. själva lamellkorgen är kass egentligen men ja testar om de funkar eftersom den ej är trimmad.
Undrar om en kedjeprimär från flinta kan passa :wink: :idea:
nån som vet

Jag vet en hylla där det ligger en flinta med kedjeprimär... :whistel:
ja du det var en mkt bra fråga. kanske nån mer begåvad än ja som vet det? men om du nu har en med sån primär så e den väl synd att demontera? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Anglia59

Inlägg av Anglia59 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Enligt ryktet ska kedje/kuggtrans från Flinta passa på Äggmotorn, har själv letat efter en kedjetransmission. Men om jag inte missminner mig så finns det flera versioner av Äggmotorn, och om det är skillnad mellan dom vet jag ej. <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ochså hört att flinta koppling fungerar i ägg motorn bara för att fler säger samma behöver det inte vara sant.Men jag har köpt ett skrot block flinta som har hel kuggkrans trans så jag tänker flytta över till äggmotorn någon dag. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett litet ljus i tunneln nu! var till mopeddelsaffärn efter jobbet han hade NOS packning mella blockhalvorna så nu har ja satt ihop växellådan o lagt ihop halvorna samt satt i en fin trampaxel. gällande lamellkorgen så snacka j me en hva kunnig kille idag o det går att köra som den är när ja inte vässat motorn o ger den mer påfresting. sen nya ringar på kolven nu. men ja min idiot har förlagt sotsatsen så ja kan ej montera cyllen. Får leta mer imorgon. den kan ha blivit kvar i bilen efter senaste rösebäckenturen! nu ser ja iaf ljust på denna moped och hoppas på lite uppmuntran från er mina vänner! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sedär låter bra fick du tag i en annan vevaxel eller?

Danne <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

pnilz skrev:Sedär låter bra fick du tag i en annan vevaxel eller?

Danne
när ma nästan ger upp så hittar ma de mitt framför näsan. tro det eller ej men ja hade en vev i gott skick som ja monterat i. men har även budat hem en på tradden som ja ska ha på hyllan i nödfall. köpt lite NOS packningar o de har underbar passform. bara att bada dem i lite ljummet vatten så de sväller upp lite så sitter de kanon!:) <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D man ska aldrig ge upp det mesta brukar lösa sig du får slänga upp lite bilder så vi får se. Jag målade om min tank till min royal enfield som jag renoverar för 4e gången i kväll och då räknar jag bara topplacken, tror jag lagt 15 totalt med slipgrund och nonsanding... Men nån gång ska det väl bli bra :D

Danne <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

pnilz skrev::D man ska aldrig ge upp det mesta brukar lösa sig du får slänga upp lite bilder så vi får se. Jag målade om min tank till min royal enfield som jag renoverar för 4e gången i kväll och då räknar jag bara topplacken, tror jag lagt 15 totalt med slipgrund och nonsanding... Men nån gång ska det väl bli bra :D

Danne
har tyvärr ej fotat så mkt men de kommer ngt imorgon kväll. ja skam den som ger sig med lackering. nån gång blir man nöjd! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har ja blivit välsignad. som en skänk från ovan fann ja en lamellkorg i kanonskick. den skall monteras med andakt. nu har ja snart de delar ja behöver för o bli klar. imorgon bygger ja vidare på motorn i tv soffan. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fota korgen innan du monterar den så jag kan se om den liknar flintans :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nästa gång du behöver delar. PMa mig en lista så drar ja o kollar hos dom jag vet har delar. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Skriv svar