Husqvarna Roulette Standard! körklar!
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ger upp snart med hopp om att denna ska bli frisk. fann en frisk vev så nu har den sats i blocket. lagren var skapliga. torra med frisknade till med lite olja. går mjukt o fint. men lamellkorgen är illa däran. saknas 3 utstickande bitar mellan lamellernas bommar. fann 2 på motorns botten.
nu ger ja snart upp. vill ju inte skaffa remtransgrejer precis. o dessa korgar vxer nog ej på träd. finner ja en så blir väl plånboken tom. ja testar montera med korgen så länge då de inte är av i en följd. saknar packningar nu för o lägga ihop halvorna. <!-- </EdIndex> --></div>

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Är det kedjeprimär eller vad är det som är svårt att hitta? <!-- </EdIndex> --></div>NiklasHögberg skrev:lamellkorgen är illa däran. saknas 3 utstickande bitar mellan lamellernas bommar. fann 2 på motorns botten.nu ger ja snart upp. vill ju inte skaffa remtransgrejer precis. o dessa korgar vxer nog ej på träd. finner ja en så blir väl plånboken tom.
-
dem felsta äggmotorerna e ju rem. denna har kedjetrans. själva lamellkorgen är kass egentligen men ja testar om de funkar eftersom den ej är trimmad. <!-- </EdIndex> --></div>Braxmatte skrev:Är det kedjeprimär eller vad är det som är svårt att hitta?NiklasHögberg skrev:lamellkorgen är illa däran. saknas 3 utstickande bitar mellan lamellernas bommar. fann 2 på motorns botten.nu ger ja snart upp. vill ju inte skaffa remtransgrejer precis. o dessa korgar vxer nog ej på träd. finner ja en så blir väl plånboken tom.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248

nån som vet
Jag vet en hylla där det ligger en flinta med kedjeprimär...
<!-- </EdIndex> --></div>
Undrar om en kedjeprimär från flinta kan passaNiklasHögberg skrev:dem flesta äggmotorerna e ju rem. denna har kedjetrans. själva lamellkorgen är kass egentligen men ja testar om de funkar eftersom den ej är trimmad.

nån som vet

-
ja du det var en mkt bra fråga. kanske nån mer begåvad än ja som vet det? men om du nu har en med sån primär så e den väl synd att demontera? <!-- </EdIndex> --></div>Braxmatte skrev:Undrar om en kedjeprimär från flinta kan passaNiklasHögberg skrev:dem flesta äggmotorerna e ju rem. denna har kedjetrans. själva lamellkorgen är kass egentligen men ja testar om de funkar eftersom den ej är trimmad.![]()
nån som vet
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett litet ljus i tunneln nu! var till mopeddelsaffärn efter jobbet han hade NOS packning mella blockhalvorna så nu har ja satt ihop växellådan o lagt ihop halvorna samt satt i en fin trampaxel. gällande lamellkorgen så snacka j me en hva kunnig kille idag o det går att köra som den är när ja inte vässat motorn o ger den mer påfresting. sen nya ringar på kolven nu. men ja min idiot har förlagt sotsatsen så ja kan ej montera cyllen. Får leta mer imorgon. den kan ha blivit kvar i bilen efter senaste rösebäckenturen! nu ser ja iaf ljust på denna moped och hoppas på lite uppmuntran från er mina vänner! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
när ma nästan ger upp så hittar ma de mitt framför näsan. tro det eller ej men ja hade en vev i gott skick som ja monterat i. men har även budat hem en på tradden som ja ska ha på hyllan i nödfall. köpt lite NOS packningar o de har underbar passform. bara att bada dem i lite ljummet vatten så de sväller upp lite så sitter de kanon!:) <!-- </EdIndex> --></div>pnilz skrev:Sedär låter bra fick du tag i en annan vevaxel eller?
Danne
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D man ska aldrig ge upp det mesta brukar lösa sig du får slänga upp lite bilder så vi får se. Jag målade om min tank till min royal enfield som jag renoverar för 4e gången i kväll och då räknar jag bara topplacken, tror jag lagt 15 totalt med slipgrund och nonsanding... Men nån gång ska det väl bli bra 
Danne <!-- </EdIndex> --></div>

Danne <!-- </EdIndex> --></div>
-
har tyvärr ej fotat så mkt men de kommer ngt imorgon kväll. ja skam den som ger sig med lackering. nån gång blir man nöjd! <!-- </EdIndex> --></div>pnilz skrev:man ska aldrig ge upp det mesta brukar lösa sig du får slänga upp lite bilder så vi får se. Jag målade om min tank till min royal enfield som jag renoverar för 4e gången i kväll och då räknar jag bara topplacken, tror jag lagt 15 totalt med slipgrund och nonsanding... Men nån gång ska det väl bli bra
Danne
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har ja blivit välsignad. som en skänk från ovan fann ja en lamellkorg i kanonskick. den skall monteras med andakt. nu har ja snart de delar ja behöver för o bli klar. imorgon bygger ja vidare på motorn i tv soffan. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-