Vilken hade ni valt?
Vilken hade ni valt?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Står i valet mellan
http://www.rnmotor.eu/sachs-delar/cylindrar/sachs-5-hk-cylinder-kvalite-jofrab-50cc.html
och
http://www.norscand.com/cylinder-mkolv-p-12591-c-1882.aspx
Den från nordscand betalar jag 723:- för!
Ni med erfarenhet av dessa leksaker, vilken hade ni valt? <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.rnmotor.eu/sachs-delar/cylindrar/sachs-5-hk-cylinder-kvalite-jofrab-50cc.html
och
http://www.norscand.com/cylinder-mkolv-p-12591-c-1882.aspx
Den från nordscand betalar jag 723:- för!
Ni med erfarenhet av dessa leksaker, vilken hade ni valt? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen av dom. Denna;
http://www.rnmotor.eu/sachs-delar/cylindrar/sachs-7-hk-cylinder-kvalitejofrab-60cc.html
Vad jag kan se av gjutningen av spolkanalerna bör resten av cylindern hålla samma mått. <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.rnmotor.eu/sachs-delar/cylindrar/sachs-7-hk-cylinder-kvalitejofrab-60cc.html
Vad jag kan se av gjutningen av spolkanalerna bör resten av cylindern hålla samma mått. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Rexxy skrev:Ingen av dom. Denna;
http://www.rnmotor.eu/sachs-delar/cylindrar/sachs-7-hk-cylinder-kvalitejofrab-60cc.html
Vad jag kan se av gjutningen av spolkanalerna bör resten av cylindern hålla samma mått.

Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det är ju olagligt att åka trimmat
Så med andra ord lutar det åt den på 50cc <!-- </EdIndex> --></div>
Den är ju på 60ccRexxy skrev:Ingen av dom. Denna;
http://www.rnmotor.eu/sachs-delar/cylindrar/sachs-7-hk-cylinder-kvalitejofrab-60cc.html
Vad jag kan se av gjutningen av spolkanalerna bör resten av cylindern hålla samma mått.
Det är ju olagligt att åka trimmat

Så med andra ord lutar det åt den på 50cc <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
55,4. 1:a ÖD från original..Kirre skrev:Den är ju på 60ccRexxy skrev:Ingen av dom. Denna;
http://www.rnmotor.eu/sachs-delar/cylindrar/sachs-7-hk-cylinder-kvalitejofrab-60cc.html
Vad jag kan se av gjutningen av spolkanalerna bör resten av cylindern hålla samma mått.
Det är ju olagligt att åka trimmat
Så med andra ord lutar det åt den på 50cc

![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Man borde lita på honom när det snackas cc <!-- </EdIndex> --></div>Cobra5000 skrev:Var det inte Carroll Shelby som myntade uttrycket "There's no substitute for cubic inches"Kirre skrev:Den är ju på 60cc
Det är ju olagligt att åka trimmat
Så med andra ord lutar det åt den på 50cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det beror på vilken budget man har.
en sachs orginal 4,3 hästare, nyborrad med en VRM-kolv är ju det jag tycker är "top of the line".
det var dock länge sen jag såg någon till salu. dom brukar landa strax över 100 euro på ebay.
39,0 kn du borra till utan att gå över dom magiska 50cc.
men den jofrabcylindern är nog den bästa som finns att köpa nytt nu.
se upp bara. det finns säkert exemplar kvar av första generationen
jofrabcylindrar. dom var att betrakta som halvfabrikat.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
en sachs orginal 4,3 hästare, nyborrad med en VRM-kolv är ju det jag tycker är "top of the line".
det var dock länge sen jag såg någon till salu. dom brukar landa strax över 100 euro på ebay.
39,0 kn du borra till utan att gå över dom magiska 50cc.
men den jofrabcylindern är nog den bästa som finns att köpa nytt nu.
se upp bara. det finns säkert exemplar kvar av första generationen
jofrabcylindrar. dom var att betrakta som halvfabrikat.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har tittat på några som jag sett på marknader, och jag har inte sett några tecken på slarv i produktionen.
och inte heller hört om haverier eller nåt sånt här på forumet.
därmot blir ju jofrabcylindern frånåkt av en orginal 4,3 hk cylinder.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
och inte heller hört om haverier eller nåt sånt här på forumet.
därmot blir ju jofrabcylindern frånåkt av en orginal 4,3 hk cylinder.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
varför har ingen gjort en bra kopia på den kan man undra. <!-- </EdIndex> --></div>erlan skrev:jag har tittat på några som jag sett på marknader, och jag har inte sett några tecken på slarv i produktionen.
och inte heller hört om haverier eller nåt sånt här på forumet.
därmot blir ju jofrabcylindern frånåkt av en orginal 4,3 hk cylinder.
erlan
NV 1127
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Kompis Jörgen var med och tog fram Jofrab cylindern från början då det begav sig !!
Sedan är allt kopia på kopia.
En del har sämre överströmare än orginal !!
<!-- </EdIndex> --></div>
Från början är Jofrab det en kopia på den !ughla skrev:varför har ingen gjort en bra kopia på den kan man undra.erlan skrev:jag har tittat på några som jag sett på marknader, och jag har inte sett några tecken på slarv i produktionen.
och inte heller hört om haverier eller nåt sånt här på forumet.
därmot blir ju jofrabcylindern frånåkt av en orginal 4,3 hk cylinder.
erlan
Kompis Jörgen var med och tog fram Jofrab cylindern från början då det begav sig !!
Sedan är allt kopia på kopia.
En del har sämre överströmare än orginal !!
