Zundapp KS50 -78 renovering

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
blyfot skrev:
P-plats.se skrev:Tydligen går det att prota en cylinder med huggmejsel...
Då har man ytterligare en tråd att följa för suget efter en egen Zündapp blir ju inte mindre och mindre!? :wink:
Haha, trodde jag att du skojjade men döm om min förvåning när jag googlade lite efter zundapp så dök denna sida upp med mycket intressant information om hur man trimmar zundapp med stämjärn och hammare
Läs och begrunda :lol:
http://hem.spray.se/johnny.sommerly/Lite%20trim%20tips.htm
"Stämjärn" var en intressant rekomendation, dom är ju välkända för att hålla skärpan när man bankar på stål!? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
blyfot
Forumsponsor

Inlägg av blyfot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte mycket till updatering men nu är måtårn ihopskruvad. Nya lager & packboxar överallt. En Rito-vev för att klara av kraften från kommande trimcylindrar har åxå blivit inshimsad och klar. Lite svart fälgfärg bättrade på kopplingskåpan. Nu är det bara resten kvar men jag har inte riktigt bestämt riktningen än. Jag står och väljer mellan att göra en riktigt rat-bike alternativt en med streetfighter look. Det är väl bara att låta det mogna.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"Och förre- sten" :roll: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
jonTe-Zündapp

Inlägg av jonTe-Zündapp »

blyfot skrev:Inte mycket till updatering men nu är måtårn ihopskruvad. Nya lager & packboxar överallt. En Rito-vev för att klara av kraften från kommande trimcylindrar har åxå blivit inshimsad och klar. Lite svart fälgfärg bättrade på kopplingskåpan. Nu är det bara resten kvar men jag har inte riktigt bestämt riktningen än. Jag står och väljer mellan att göra en riktigt rat-bike alternativt en med streetfighter look. Det är väl bara att låta det mogna.

Bild
Snyggt! Biltema färg?

mvh Jonas <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
blyfot
Forumsponsor

Inlägg av blyfot »

jonTe-Zündapp skrev: Snyggt! Biltema färg?

mvh Jonas
Rätt gissat, visst är det biltema :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar