P-plats.se skrev:Tydligen går det att prota en cylinder med huggmejsel...
Då har man ytterligare en tråd att följa för suget efter en egen Zündapp blir ju inte mindre och mindre!?
Haha, trodde jag att du skojjade men döm om min förvåning när jag googlade lite efter zundapp så dök denna sida upp med mycket intressant information om hur man trimmar zundapp med stämjärn och hammare
Läs och begrunda http://hem.spray.se/johnny.sommerly/Lite%20trim%20tips.htm
"Stämjärn" var en intressant rekomendation, dom är ju välkända för att hålla skärpan när man bankar på stål!? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte mycket till updatering men nu är måtårn ihopskruvad. Nya lager & packboxar överallt. En Rito-vev för att klara av kraften från kommande trimcylindrar har åxå blivit inshimsad och klar. Lite svart fälgfärg bättrade på kopplingskåpan. Nu är det bara resten kvar men jag har inte riktigt bestämt riktningen än. Jag står och väljer mellan att göra en riktigt rat-bike alternativt en med streetfighter look. Det är väl bara att låta det mogna.
blyfot skrev:Inte mycket till updatering men nu är måtårn ihopskruvad. Nya lager & packboxar överallt. En Rito-vev för att klara av kraften från kommande trimcylindrar har åxå blivit inshimsad och klar. Lite svart fälgfärg bättrade på kopplingskåpan. Nu är det bara resten kvar men jag har inte riktigt bestämt riktningen än. Jag står och väljer mellan att göra en riktigt rat-bike alternativt en med streetfighter look. Det är väl bara att låta det mogna.