<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Naturligtvis ska jag lyssna på dig ! tror att bilden ljuger lite, vinkeln är nästan som orginal nu, men är lätt att vinkla lite mer åt 90 graders hållet ! Ska man gör det kanske

Lyssna på mig vet jag då inte om jag vill rekommendera

På bilden såg det ut som att du filat uppåt och inte följt med me orginalvinkeln.
Om det är som orginal så är det väl inget att pyssla med, prova hur det där funkar innan du gör någe mer. Det är ju lättare att fila mer sen än att ångra att man filat för mycket.
I teorin är väl tanken att färskgaserna ska byta plats med avgaserna på smartast bästa sätt och leta sig uppåt utmed insugssidan tills avgaserna hittat ut. Som jag fattar det så gör en rakare vinkel att gaserna studsar på kolvtoppen från dom två spolarna och krockar med varandra och lugnar ner sig lite och då får avgaserna mer tid på sig att hitta ut utan att färskgaserna följer med ut. En öppen vinkel gör då istället att gaserna flyger upp snabbt och blandar sig med avgaserna som är i full färd med att ta sig ut. Ju lägre varvtal desto längre tid för att detta ska ske. På högre varvtal minskar väl problemet. Det borde väl bli lite åt samma effekt som när man har väldigt högt vevhuskomp och snabbt flöde i spolarna då registret blir toppigt.
Slå mig någon, om jag är helt ute å cyklar
Ritade lite, haha fult men hoppas att ni fattar vad jag menar.

<!-- </EdIndex> --></div>