<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->YES!

Dagens provtur bestod i ärenden i olika ändar av stan och Scooteretten skötte jobbet med glans! Liksom förra gången är hon nu lite tjurig som kall men efter att ha fått puttra på tomgång en stund gick det att åka iväg utan choke.
Jag var inne en kortis (max fem minuter) i en affär och tänkte att nu behöver hon väl ingen choke? Men si, det behövdes visst, det! Det gällde att ha tungan rätt i mun för med för lite choke dog hon och med för mycket storknade hon. Mitt chokereglage går så löst att jag måste hålla det i läge med vänsterhanden medan jag sköter gasningen med höger och därmed skulle behöva en tredje hand för kopplingen.

Jag får försöka fixa med det (choken, alltså, inte en tredje hand) vid tillfälle.
Efter ett par hundra meter gick det dock att trycka tillbaka choken helt igen och hon gjorde snällt 30 och lite till på plan mark och drog snällt upp för vår lååånga backe hemma med mig och två matkassar i ≈18 km/h på ettan.
Efter allt som varit är jag fortfarande nervös och vågar inte riktigt tro att problemet är ur världen. Kanske går hon bara lite längre nu för att det är kallare ute? Vad händer om jag ger mig på att köra till sommarstugan tre mil bort?
Men NEJ! nu har det funkat bra vid två provkörningar och jag slipper sitta och mackla med ett trilskande munstycke, nu tänker jag kosta på mig att vara GLAD en stund!

<!-- </EdIndex> --></div>