<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte bara äckla mig lite så här på onsdagskvällen......
Läs och begrunda
Marknadens enda moped med fyrtakts toppventilmotor, 48cc 0,8hk.
Går på vanlig bensin utan oljeinblanding.
Full effekt från 15-30 km/tim.
Riktpris: 998 .-
Att kalla DUCATI 55/e-mopeden för en sensation är ingen överdrift. Den är något extra i fråga om styrka, elegans och pålitlighet och tack vare fyrtaktsmotorn har den en tyst och behaglig gång samt även vid de lägsta hastigheter full styrka.
Genom en fullständig renspolning har Ducati bättre förbränning och inga spolförluster. Ingen nedoljning av kläderna emedan motorn arbetar på icke oljeblandad bensin. Dessutom är avgaserna både torra och rökfria.
Det vanliga tändstiftskrånglet hos en tvåtaktsmotor förekommer ej. DUCATI 55/e har bättre smörjning, mindre oljeförbrukning och betydligt längre livslängd därför att alla rörliga delar arbetar i oljebad.
Ramen på DUCATI 55/e har tjockare plåt och bättre förstyvning. Alla rörliga delar på fram- och bakgaffel är försedda med smörjkoppar för trycksmörjning. Framgaffeln är en kombination av inverterat teleskop och bottenlänksystem, vilket innebär bättre balans och lättare styrning. Långa, ställbara fjädrar medger exakt fjädring. Bakre kedjedrevet har inbyggd stötdämpare som förenar remdriftens mjukhet med kedjedrivningens säkerhet. <!-- </EdIndex> --></div>