så drar det inte tjuvluft i munstycket + att det ej vibrerar omkring
Trimma Flinta
-
monark 50s
- Inlägg: 192
- Blev medlem: 20 jul 2008, 23:00
- Ort: KÖPING
- JanneHagnell
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
- Ort: Alingsås
- JanneHagnell
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
- Ort: Alingsås
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Problemet med att göra munstycket trögare mot vibrationerna är ju att man helst vill kunna manövrera uifrån kåpan på Scoteretten och jag ville åtminstone inte borra ett nytt hål utan ta genom gälarna, varvid man är tvungen att ha fjädrande länk och då får det inte gå för trögt. Men gummi bromsar kanske lagom? Plus att man slipper tjuvluft då. Men själv kör jag nog vidare med mitt fasta 54 även om jag får jobba lite mer med choken i början...
<!-- </EdIndex> --></div>
Låter fiffigt!kimpa skrev:Sätt i en liten o-ring under eller över fjäder och planbrickan
så drar det inte tjuvluft i munstycket + att det ej vibrerar omkring
Problemet med att göra munstycket trögare mot vibrationerna är ju att man helst vill kunna manövrera uifrån kåpan på Scoteretten och jag ville åtminstone inte borra ett nytt hål utan ta genom gälarna, varvid man är tvungen att ha fjädrande länk och då får det inte gå för trögt. Men gummi bromsar kanske lagom? Plus att man slipper tjuvluft då. Men själv kör jag nog vidare med mitt fasta 54 även om jag får jobba lite mer med choken i början...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har för mig jag läst att det ska va 46 med encarwi. <!-- </EdIndex> --></div>
Är det till envarwi det ska vara så stort, eller till Bing?JanneHagnell skrev:Original är 54...Kalle skrev:har kört med fast munstycke innan, storlek 46, men med pluggen borta ville den inte starta med det så det blev ställbart, ska prova några olika fasta, har upp till 49.
Har för mig jag läst att det ska va 46 med encarwi. <!-- </EdIndex> --></div>
Drevämne
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
http://www.touring.se/Servlet säljer drevämnen, men vet inte om dom passar till moppe. <!-- </EdIndex> --></div>peter/gbg skrev:har sett nån firma på nätet som säljer drevämnen, då borrar man hålen själv efter det gamla drevet! skall försöka kolla var det var dom fanns
- JanneHagnell
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
- Ort: Alingsås
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Problemet med ett fast munstycke är ju att det är optimerat för varm motor, så det blir lite mackel med choken i början om man inte har tid att låta den gå på tomgång en stund först. <!-- </EdIndex> --></div>
Helt rätt, missade att du har Encarwi...Norman skrev:Encarwi 46 Bing 54...
-
dr.novolette
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
på den här firman köpte jag riktigt mysko drevämnen till en utlänsk kompaktlastare (mysko tum indelning) å dom har nog det mesta inom området kedjor, drev, drivremmar..dessutom trevliga gubbar tror han heter Håkan..
http://www.kedjeteknik.se/index.htm <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg skrev:har sett nån firma på nätet som säljer drevämnen, då borrar man hålen själv efter det gamla drevet! skall försöka kolla var det var dom fanns
på den här firman köpte jag riktigt mysko drevämnen till en utlänsk kompaktlastare (mysko tum indelning) å dom har nog det mesta inom området kedjor, drev, drivremmar..dessutom trevliga gubbar tror han heter Håkan..
http://www.kedjeteknik.se/index.htm <!-- </EdIndex> --></div>
Jag lånar tråden lite eftersom jag just nu håller på att trimma Flinta.
Idag så var jag iväg och köpte en bättre förgasare och en urpluggad och lite portad cylinder med kolv men fick inte med några kolvringar. Eftersom det enligt uppgift satt nya i Skoteretten så tänkte jag istället använda dom.
Visst satt det nya i, ny kolv också, men det var nån överdimension så både ringar och kolv är ordentligt för stora. Sen så hade jag ju ingen aning om att det fanns så många att välja på till Husqvarna heller... Men nu till saken. Eftersom det finns en massa att välja på så fick jag ju läsa på kolven, men vad står det egentligen?
38,0 och 38,5 finns ju att få tag på, men 38 95 eller vad det står - vad är det?

Idag så var jag iväg och köpte en bättre förgasare och en urpluggad och lite portad cylinder med kolv men fick inte med några kolvringar. Eftersom det enligt uppgift satt nya i Skoteretten så tänkte jag istället använda dom.
Visst satt det nya i, ny kolv också, men det var nån överdimension så både ringar och kolv är ordentligt för stora. Sen så hade jag ju ingen aning om att det fanns så många att välja på till Husqvarna heller... Men nu till saken. Eftersom det finns en massa att välja på så fick jag ju läsa på kolven, men vad står det egentligen?
38,0 och 38,5 finns ju att få tag på, men 38 95 eller vad det står - vad är det?
