<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sätt i en liten o-ring under eller över fjäder och planbrickan
så drar det inte tjuvluft i munstycket + att det ej vibrerar omkring <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: Varför har jag inte tänkt på det förut Det blir nog o kolla igenom lådorna här på jobbet... Eller prata lent med "Sura" som jobbar med sånt.. <!-- </EdIndex> --></div>
Kalle skrev:har kört med fast munstycke innan, storlek 46, men med pluggen borta ville den inte starta med det så det blev ställbart, ska prova några olika fasta, har upp till 49.
kimpa skrev:Sätt i en liten o-ring under eller över fjäder och planbrickan
så drar det inte tjuvluft i munstycket + att det ej vibrerar omkring
Låter fiffigt!
Problemet med att göra munstycket trögare mot vibrationerna är ju att man helst vill kunna manövrera uifrån kåpan på Scoteretten och jag ville åtminstone inte borra ett nytt hål utan ta genom gälarna, varvid man är tvungen att ha fjädrande länk och då får det inte gå för trögt. Men gummi bromsar kanske lagom? Plus att man slipper tjuvluft då. Men själv kör jag nog vidare med mitt fasta 54 även om jag får jobba lite mer med choken i början... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har sett nån firma på nätet som säljer drevämnen, då borrar man hålen själv efter det gamla drevet! skall försöka kolla var det var dom fanns <!-- </EdIndex> --></div>
Kalle skrev:har kört med fast munstycke innan, storlek 46, men med pluggen borta ville den inte starta med det så det blev ställbart, ska prova några olika fasta, har upp till 49.
Original är 54...
Är det till envarwi det ska vara så stort, eller till Bing?
Har för mig jag läst att det ska va 46 med encarwi. <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg skrev:har sett nån firma på nätet som säljer drevämnen, då borrar man hålen själv efter det gamla drevet! skall försöka kolla var det var dom fanns
Helt rätt, missade att du har Encarwi... Problemet med ett fast munstycke är ju att det är optimerat för varm motor, så det blir lite mackel med choken i början om man inte har tid att låta den gå på tomgång en stund först. <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg skrev:har sett nån firma på nätet som säljer drevämnen, då borrar man hålen själv efter det gamla drevet! skall försöka kolla var det var dom fanns
på den här firman köpte jag riktigt mysko drevämnen till en utlänsk kompaktlastare (mysko tum indelning) å dom har nog det mesta inom området kedjor, drev, drivremmar..dessutom trevliga gubbar tror han heter Håkan.. http://www.kedjeteknik.se/index.htm <!-- </EdIndex> --></div>
Jag lånar tråden lite eftersom jag just nu håller på att trimma Flinta.
Idag så var jag iväg och köpte en bättre förgasare och en urpluggad och lite portad cylinder med kolv men fick inte med några kolvringar. Eftersom det enligt uppgift satt nya i Skoteretten så tänkte jag istället använda dom.
Visst satt det nya i, ny kolv också, men det var nån överdimension så både ringar och kolv är ordentligt för stora. Sen så hade jag ju ingen aning om att det fanns så många att välja på till Husqvarna heller... Men nu till saken. Eftersom det finns en massa att välja på så fick jag ju läsa på kolven, men vad står det egentligen?
38,0 och 38,5 finns ju att få tag på, men 38 95 eller vad det står - vad är det?
Inte en susning. Alvars och mustangochhusqvarnacenter säljer lite olika grejor men till Husqvarna så finns det tydligen allt från 38.0x2.5 till 40.0x1.5 och man undrar ju vad som passa just min kolv.