Bilder producerade av mig.

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Leone skrev:gissar också monark på 4:an, för visst är detl varbergs fästning? :D
de andra vette gudarna :roll:
4:an är INTE Varbergs fästning, kolla även formen på flotten/huset i förgrunden lite rysk/kina stil med torn och guld å lull lluull <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gissar Fram på 4:an (Fram-King) :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Re: Zyndap

Inlägg av S_Compakt »

almen skrev:
tompa skrev:Hetta han "KRUPP" som uppfan Zyndap staff_gemini-1.gif
Ha Ha Ha snyggt stavat slider_anon.gif (zyndap) Zündapp ska det va mistick_yes.gif
äh... visst är det synd_ap <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det var formen på tornen å miljön som jag associerade till
tomos eller kanske det är komar.. men kungligt tjaaa.. wasa boogie finns det ju en moppe som heter.. å det däringa drevet. har puch en sån låsning med gängat hål? Har för mig att jag hittade ett drev som jag trodde var till en puck men det var liite fel indelning å det var till nån japanhoj. Flygmaskinen kan ju vara en mustang det assosierar ju till mopeder men jag tror inte det behöver vara mopedrelaterat eftersom motorn är en rolls.. :roll:
å cyllen vette fan kreidler eller? <!-- </EdIndex> --></div>
dacke78

Inlägg av dacke78 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ÄR (skall vara :oops: ) Varbergs fästning (Byggnaden i förgrunden är det där jädra bashuset), säökte på varberg, fick upp den här bilden. JA, det är Monark.

1. -
2. Kreilder - cylindern är till en Kreidler Florett(e?) RS
3. Rolls Royce (Motorn på bilden är en Rolls Royce Merlin)
4. Monark ( bild på Varbegs fästning och Kallbadhuset eller vad det heter i förgrunden :roll: )
5. Puch, bilden är tagen från puchverkstan.se (så jag förmodar att det är ett Puchdrev :wink: )

NEJ, det behöver inte vara mopedrelaterat, snarare fordonsrelaterat :wink:

PS. Krångla inte till det så förbannat :lol: , sätt bara ut märke och modell om ni vill) på planet så har ni det! :wink: DS. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok..jag vet att rolls merlin motorer även satt i ett annat bombplan
så på A säger jag spitfire
:roll: <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är ett japanskt plan :) sero har jag för mig det hette
merlin motorn satt i både spitfiren o mustangen o så någon stridsvagn med,det finns en här i linköping som har stoppat en sån motor i en rod :roll: himla gott sound i den :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det är en riktig pjäs den rovan å med tanke på att Spitfireplanen hade premiär 1938 så var det riktigt high tech :shock:
jag undrar om inte stridsvagnen heter Centurion å därefter Leopard jag bor ju i Boden där det förr vimlade av stridsfordon.. <!-- </EdIndex> --></div>
dacke78

Inlägg av dacke78 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Zero heter MODELLEN på planet, ja! :D Nu saknas bara märket :wink: :lol:

Centurion och Leopard än INTE släkt med varandra om det var så du menade :roll:
Centuiron är engelsk så den här säkert Merlin elelr Griffon motor .
Leoparden är la änna tysk eller? :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Franska Caravelle kanske? <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

dacke78 skrev:Zero heter MODELLEN på planet, ja! :D Nu saknas bara märket :wink: :lol:

Centurion och Leopard än INTE släkt med varandra om det var så du menade :roll:
Centuiron är engelsk så den här säkert Merlin elelr Griffon motor .
Leoparden är la änna tysk eller? :?
nää det var inte så jag menade..efterföljaren av centurion var leopard :wink: klömde att skriva "kom" leopard <!-- </EdIndex> --></div>
dacke78

Inlägg av dacke78 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vill ni att jag ska säga svaret på 1.an eler vill ni försöka lite till?? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu då. 1= mitsubishi zero slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
dacke78

Inlägg av dacke78 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->JA! RÄTT :D

Det satt långt inne! :lol: :wink:

Flygplanet på bilden är mycket riktigt et Mitsubishi A6M Zero :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
dacke78

Nya bilder!

Inlägg av dacke78 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->HEJ! Nya´biler på G, bilmärken och elektronik. På elekroniken så försökte jag inrikta mig på radio, tv men något annat företag kan eventuellt ha kommit med.

Det saknas säkert många bilmärken som jag ine kom på då, kom med förslag isåfall så jag kan uppdatera bilden :D

Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar