Motorhalva ILO V50

Frasse_80

Motorhalva ILO V50

Inlägg av Frasse_80 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, ärendet någon som har en vänster motorhalva till en ILO V50 (fläktkyld) att sälja?

Med vänlig hälsning,
Mattias <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad jag vet är det lika motorhalva till V50 som till G50 och i så fall har jag nog en motorhalva åt dig... :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blocken föe tramp och utv kickstopp finns med eller utan kylfläns vid cylinderfoten.
block för inv kickstopp har jag inte sett med kylfläns, men skulle gärna lägga vantarna på nån sådan blockhalva.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror inte det finns någon sånn och det första var troligen modeller i skarven vid övergången till B-motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Frasse_80

Inlägg av Frasse_80 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, jag beskrev nog inte tillräckligt vad jag behöver. Jag har alltså en V50 med invändigt kickstopp. Den motorhalvajag har har ett stort hål in till svänghjulet och behöverdärför bytas ut. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det kedjan som hoppat och slagit hål in till kedjan?
eller är det nån amatör som inte haft svänghjulsavdragare?
den blockhalvan är ju lite svår att hitta. det är nog stor risk att du får köpa en komplett motor i billigt skick. så ett tips är att memorera skillnaden i gjutning på utsidan så du kan se att det är rätt blockhalva. och kickdreven är ju förbrukningsvara i dom där motorerna, så det skadar inte om du hittar ett sånt i reserv på smma gång.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gött att man har lite av varje till JLO. :D

Är dock väldigt återhållsam med försäljning av de där prylarna. slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä, några sånna halvor har jag inte för dom köpte pangerva av mig för något år sedan :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>
Frasse_80

Inlägg av Frasse_80 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den var tyvärr sådan när jag köpte den. Det är ju snart marknad så det blir att spana där. Får ta en bilden med telefonen så är gjutningen memoreras för alltid och förhoppningsvis rätt motorhalva kan införskaffas :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->27/1 Ullevigaraget!
Glöm inte att ta med ficklampa. Kan behövas i mörkret :D
Och så varmt klädd också. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad jag förstår är det en sån här motorhalva du behöver. Motorn på bilden tror jag tillhört en sen monarscoot som hade JLO motorn längst. Man kan se skillnad i gjutgodset bl.a. vid cylinderfoten och bakre motorfästet jämfört med de tidigare motorerna. Förmodligen därför man flyttade tillverkningen från München till Hamburg. Har för mig jag läst det fanns pressgjuteri på båda ställena. Man kan också här se att amerikanska Rockwell nu köpt upp den tyska JLO fabriken så motorn bör vara från en bit in på sextiotalet.
  • Bild

Bild

Bild
<!-- </EdIndex> --></div>
Frasse_80

Inlägg av Frasse_80 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack 56an för bilder och kuriosa kring denna. Jag ska dubbelkolla min motor när jag kommer tillbaka till jobbet imorgon. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar