Motorhalva ILO V50
Motorhalva ILO V50
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, ärendet någon som har en vänster motorhalva till en ILO V50 (fläktkyld) att sälja?
Med vänlig hälsning,
Mattias <!-- </EdIndex> --></div>
Med vänlig hälsning,
Mattias <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det kedjan som hoppat och slagit hål in till kedjan?
eller är det nån amatör som inte haft svänghjulsavdragare?
den blockhalvan är ju lite svår att hitta. det är nog stor risk att du får köpa en komplett motor i billigt skick. så ett tips är att memorera skillnaden i gjutning på utsidan så du kan se att det är rätt blockhalva. och kickdreven är ju förbrukningsvara i dom där motorerna, så det skadar inte om du hittar ett sånt i reserv på smma gång.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
eller är det nån amatör som inte haft svänghjulsavdragare?
den blockhalvan är ju lite svår att hitta. det är nog stor risk att du får köpa en komplett motor i billigt skick. så ett tips är att memorera skillnaden i gjutning på utsidan så du kan se att det är rätt blockhalva. och kickdreven är ju förbrukningsvara i dom där motorerna, så det skadar inte om du hittar ett sånt i reserv på smma gång.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad jag förstår är det en sån här motorhalva du behöver. Motorn på bilden tror jag tillhört en sen monarscoot som hade JLO motorn längst. Man kan se skillnad i gjutgodset bl.a. vid cylinderfoten och bakre motorfästet jämfört med de tidigare motorerna. Förmodligen därför man flyttade tillverkningen från München till Hamburg. Har för mig jag läst det fanns pressgjuteri på båda ställena. Man kan också här se att amerikanska Rockwell nu köpt upp den tyska JLO fabriken så motorn bör vara från en bit in på sextiotalet.