Vilken motor är bäst
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Fick rösta på Zundapp eftersom Kuli inte fanns med.
/Kuli... <!-- </EdIndex> --></div>
Inte nu längre...Raketsport skrev:Lite förvånade att Puch leder över Zündapp än så länge. Inte för att motorn är sämre, men man höra sällan Puch-mopedister här på forumet tråka Sachs och Zündapp. Intressant

Fick rösta på Zundapp eftersom Kuli inte fanns med.
/Kuli... <!-- </EdIndex> --></div>

Viket ämne hualigen vart ska det sluta
<!-- </EdIndex> --></div>
AM6 är fusk Rexxy ,på tok för modernt och hållbartRexxy skrev:SACHS, vad annars?
Har fått smak för dom nyare Minarelli Am6 motorena också. Riktigt grova prylar i dom!
Honda MB/MT motorn är också bra, kommer på 3:a plats för mig.

Viket ämne hualigen vart ska det sluta

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja svår fråga,dom är ju bra på olika sätt.själv är jag ju inte låst till en sort utan jag har
mopeder med olika motorer.Har puch,zundapp,ilo,sach,suzuki,yamaha.själv gillarjag ju dom flesta även om dom kan sina egenheter/problem/fördelar.
Har ju dock tex aldrig haft nån japanare jag behövt krångla
med växlarna på.... <!-- </EdIndex> --></div>
mopeder med olika motorer.Har puch,zundapp,ilo,sach,suzuki,yamaha.själv gillarjag ju dom flesta även om dom kan sina egenheter/problem/fördelar.
Har ju dock tex aldrig haft nån japanare jag behövt krångla
med växlarna på.... <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
Det kanske beror på att Puch-mopedister inte är så enfaldiga. <!-- </EdIndex> --></div>Raketsport skrev:Lite förvånade att Puch leder över Zündapp än så länge. Inte för att motorn är sämre, men man höra sällan Puch-mopedister här på forumet tråka Sachs och Zündapp. Intressant
Alla märken är bäst
Får sätta någon sachskåpa utanpå motorn.
Fusk är inte fusk om det inte upptäcks!Mats T skrev:AM6 är fusk Rexxy ,på tok för modernt och hållbartRexxy skrev:SACHS, vad annars?
Har fått smak för dom nyare Minarelli Am6 motorena också. Riktigt grova prylar i dom!
Honda MB/MT motorn är också bra, kommer på 3:a plats för mig.![]()
![]()
![]()
![]()
Viket ämne hualigen vart ska det sluta![]()

Ulv i fårkläder
Rexxy skrev:Fusk är inte fusk om det inte upptäcks!Mats T skrev:AM6 är fusk Rexxy ,på tok för modernt och hållbartRexxy skrev:SACHS, vad annars?
Honda MB/MT motorn är också bra, kommer på 3:a plats för mig.![]()
![]()
![]()
![]()
Viket ämne hualigen vart ska det sluta![]()
Ulv i fårkläder

-
Hellre en räcer på gatan/banan, än räcersnabba fingrar vid tangentbordet. Puch röstar jag för. <!-- </EdIndex> --></div>Raketsport skrev:Lite förvånade att Puch leder över Zündapp än så länge. Inte för att motorn är sämre, men man höra sällan Puch-mopedister här på forumet tråka Sachs och Zündapp. Intressant
Har inte vettet att sluta med moppar.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det stod mellan Zündapp och Puch. Egentligen så föredrar jag nog Puch, men motorn är svårplacerad i annat än just Puch och vänstersidan ser konstig ut som fartvindskyld. Sen så går den ju sällan lika fort heller, men jag gillar växellådan.
Sen så är det ju en utseendegrej också. Där går japanerna bort men lämnar plats åt särskilt Gilera och DKW/Viktoria/Zweirad Union. Men nä... det fick bli Zündapp. <!-- </EdIndex> --></div>
Sen så är det ju en utseendegrej också. Där går japanerna bort men lämnar plats åt särskilt Gilera och DKW/Viktoria/Zweirad Union. Men nä... det fick bli Zündapp. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tror jag har skruvat i det mesta men det som imponerat mest på mig är Hondas grejjer , både moped, mc, stationärmotorer fyrhjulingar mm.
allt som det stått Honda på har alltid varit bra, (eller aldrig dåligt kanske man ska säga)
snyggast?? då får det nog bli Zweirad
allt som det stått Honda på har alltid varit bra, (eller aldrig dåligt kanske man ska säga)
snyggast?? då får det nog bli Zweirad

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du pillat med nån sån här kejsaren? 
Överliggande kamaxel

http://app.mobilityland.co.jp/hch/search/english/index.php?action_english_detail=1&productid=98&maker=honda
http://mototracteurs.forumactif.com/t17187-a-vendre-honda-g25 <!-- </EdIndex> --></div>

Överliggande kamaxel

http://app.mobilityland.co.jp/hch/search/english/index.php?action_english_detail=1&productid=98&maker=honda
http://mototracteurs.forumactif.com/t17187-a-vendre-honda-g25 <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Konstigt, som du skriver. Om motorn går på 3000 kunde dom ju använda en 2 polig generator.
Jag har kollat hur spänningen ser ut i ett sroboskåp och det blir en topp varje gång motorn tänder, när den är kopplad direkt på axeln. Kan vara därför man gjort på detta viset.
Jag har ett litet Nissan elverk på 1000 watt. Motorn är en sidspis.
Jag har en lite sjuk kärlek till dom små elverken, ett slags romantik.
Jag har kollat hur spänningen ser ut i ett sroboskåp och det blir en topp varje gång motorn tänder, när den är kopplad direkt på axeln. Kan vara därför man gjort på detta viset.
Jag har ett litet Nissan elverk på 1000 watt. Motorn är en sidspis.
Jag har en lite sjuk kärlek till dom små elverken, ett slags romantik.

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En riktig klassiker, tillverkad 1967:
http://www.honda.co.jp/pressroom/products/power/generator/e600_1967/
Men mycket mer står ju tyvärr inte här...
http://www.honda.co.jp/pressroom/products/power/generator/e600_1967/
Men mycket mer står ju tyvärr inte här...