Har massor av intressanta papper om ändringar och sånt på modeller och motor. Har tänkt försöka få ut några på hemsidan i framtiden. <!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Intressant servicemeddelande, jag visste inte att dom tidigaste G50 motorerna hade lägre utväxling på ettan.
Vilken motor är bäst
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- SachsMekarn
Får väl lägga upp några fler bilder på den så småningom,
det får dock duga med den här bilden så länge:

40mm borr, 50cc
Sedan får det ju bli ihopsnickrat en komplett vattenkyld sådan motor någongång också men det vet jag inte när.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Jo den är inte så dum.SachsMekarn skrev:Gillar verkligen den vattenkylda cylindern som ligger närmast i bild!

Får väl lägga upp några fler bilder på den så småningom,
det får dock duga med den här bilden så länge:

40mm borr, 50cc
Sedan får det ju bli ihopsnickrat en komplett vattenkyld sådan motor någongång också men det vet jag inte när.
Please consider the environment before printing this message.
-
- pangerva
- Forumsponsor
<!-- </EdIndex> --></div>
Patrik du vet att jag vill bevara kraften i Jlo-motorerna och därför PM:ar du mig om ett hyvens pris på den toppen. Har visserligen en sådan topp men jag har också flera motorer.Patrik skrev:He he.. Visste väl det var några skarpa ögon som skulle zooma in den.Conrad Engström skrev:En fin Ilotopp ser jag.
Rätt go skillnad mot en vanlig lågkompare:
Mvh Patrik

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Inte som nostalgipryl, där är den perfekt, men dessa idiotiska konstruktionslösningar kan reta gallfebern på en. Ta bara det här med utgående axel och drevet. Omöjligt att få dit större än elva kugg och svåra och skitdyra att få tag på...
Och sedan dessa vänsterfingängor
och fingängor överhuvudtaget på varenda axel.
Vänstergängor behövs inte
, det funkar bra ändå. Viktigast är att det åtdraget med rätt moment. 
Jämför dessa synpunkter med en JLO Piano så ska du se vilken enorm skillnad. JLO:n har inte en fingänga nånstans, inte heller gängor åt "fel håll". Och så kan man klämma dit ett femtonkuggars utan problem. Finns nytillverkat till överkomligt pris oxå. Syns inte utanpå...
Sorry bryggaren men jag dissar den motorn. I varje fall från dom bästa...bryggaren skrev:Kom igen, se Husqvarna segla uppåt på listan!
Inte som nostalgipryl, där är den perfekt, men dessa idiotiska konstruktionslösningar kan reta gallfebern på en. Ta bara det här med utgående axel och drevet. Omöjligt att få dit större än elva kugg och svåra och skitdyra att få tag på...
Och sedan dessa vänsterfingängor

Vänstergängor behövs inte

Jämför dessa synpunkter med en JLO Piano så ska du se vilken enorm skillnad. JLO:n har inte en fingänga nånstans, inte heller gängor åt "fel håll". Och så kan man klämma dit ett femtonkuggars utan problem. Finns nytillverkat till överkomligt pris oxå. Syns inte utanpå...

-

Patrik skrev:
Mvh Patrik
Hmm... Nja, vet inte riktigt ännu om jag skall göra mig av med någon sådan topp.pangerva skrev: Patrik du vet att jag vill bevara kraften i Jlo-motorerna och därför PM:ar du mig om ett hyvens pris på den toppen. Har visserligen en sådan topp men jag har också flera motorer.

Please consider the environment before printing this message.
Och man kan ju sätta ett mindre bakdrev för att ändra utväxlingen, om man vill, men det syns ju förstås.
Låt mig säga så här, pratar vi mopedmotorer som ska vara mopedmotorer så håller Husqvarnan gott, byggd för att vara just en mopedmotor. Om vi pratar trimmade mopedmotorer så kan vi lämna Husqvarna direkt och titta på något annat typ de som ligger i topp på omröstningen, och då står sig även en JLO slätt.56:an skrev:Sorry bryggaren men jag dissar den motorn. I varje fall från dom bästa...bryggaren skrev:Kom igen, se Husqvarna segla uppåt på listan!
Och sedan dessa vänsterfingängoroch fingängor överhuvudtaget på varenda axel.
Vänstergängor behövs inte, det funkar bra ändå. Viktigast är att det åtdraget med rätt moment.

Och man kan ju sätta ett mindre bakdrev för att ändra utväxlingen, om man vill, men det syns ju förstås.

-