Trampor Vs Inte trampor

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Kirre

Trampor Vs Inte trampor

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad föredrar du? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är praktiskt att trampa när inte moppen orkar upp för backarna 8) <!-- </EdIndex> --></div>
a@westman

Inlägg av a@westman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag skulle vilja påstå det saknas ett allternativ. båda funkar lika bra :D
röstade på utan tramper. men min mcb 1238a e ju hur rolig som helst o köra. o den har ju tramper. måste fan få igång den i sommar så jag kan renovera den :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Det är praktiskt att trampa när inte moppen orkar upp för backarna 8)
Utan trampor :!:
Har då hittills inte stött på en sån backe där man behövt trampor för att ta sig ända upp..... :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag röstade på trampor, men gillar båda alternativen egentligen. Varför, ja det är bekvämt främst på långturer. Jag kan ändra benpositionen efter tag vilket är kanon om man har problem med värk. Dessutom gör det mindre ont att trampstarta för mig så valet var ganska enkelt, men det är inte så roligt att åka off-road med trampmoppe :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm, får fundera ett tag... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

Raketsport skrev:Jag röstade på trampor, men gillar båda alternativen egentligen. Varför, ja det är bekvämt främst på långturer. Jag kan ändra benpositionen efter tag vilket är kanon om man har problem med värk. Dessutom gör det mindre ont att trampstarta för mig så valet var ganska enkelt, men det är inte så roligt att åka off-road med trampmoppe :roll:
Kunde inte ha sagt det bättre själv :) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

fatchance skrev:Hmm, får fundera ett tag... :lol:
Tror aldrig jag nånsin sett en Svajrad junior med tramper... :roll:

Annars är det en bra motor... Mycke motor för pengarna om man så säger... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
HSE

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gillar båda delarna, hade bara tramp mopedrar som ung då jag fyllde 15 sista året som mopedrarna måste ha trampor. Men jag röstar faktiskt ändå utan trampor, fotbroms och växelfunktionerna blir faktiskt bättre med riktiga fotpinnar. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trampor har man på en cykel...
Det ska inte finnas någon risk att man får motion när man kör moppe! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchen
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

P-plats.se skrev:Trampor har man på en cykel...
Det ska inte finnas någon risk att man får motion när man kör moppe!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Hahaha alldeles rätt o rikitgt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :urock: <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sorry.... den frågan vill jag nog inte svara på.. :wink: tycker både trampmodellerna å de som har kickstart har charm på var sitt vis... 8)

körde ju min Rex crossline på sista rallyt i höstas...visst fick man hjälpa till ibland...men det är en del av charmen med moppeåkandet..håller oxå med Jossan angående möjligheten ätt få flytta fötterna ibland när man känner av värken.. :?

men givetvis kul att trycka igång en moppe med kick oxå....så i den här frågan passar jag... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Puchen skrev:
P-plats.se skrev:Trampor har man på en cykel...
Det ska inte finnas någon risk att man får motion när man kör moppe!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Hahaha alldeles rätt o rikitgt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :urock:
Håller jag med om till fullo 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Röstar för att vara utan trampor. Enda trampmopparna jag haft var en Hercules Prima 5 (Sachs 505 som ställde till högvis med problem), Och en Novolette 52-53 (som förvisso har sin charm, men det e inte min grej riktigt. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Peppe^
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En cykel har trampor, en moppe har kick! <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
Skriv svar