Bakdrev

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Tompa64

Bakdrev

Inlägg av Tompa64 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Halloj , är det nån som vet vad det är bredd/höjd på kupningen på bakdrevet till monarscoot ? :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mitt bakdrev är rakt. på min monarsccot med sachs-motor är det grimecanav.
borde skilja i kupning mellan ilo och husqvarna dessutom.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Tompa64

Inlägg av Tompa64 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://imageshack.us/photo/my-images/405/k055r.jpg/

Den här modellen tänkte jag .... :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har inget drev som jag vet att specifikt är till monarscoot, men jag ska försöka komma ihåg att mäta på ett drev med lilla kupningen.
du har altså en ilomotor.
sen finns det med 35 och 38 mm centrumhål. om dåda storlekarna på nav varit monterade på monarscoot vet jag däremot inte.

56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kollade i Braxens MCBkatalog och där framgår att monarscooten hade det gamla Monarknavet med 11 mm axel ända tills naven ersattes med Grimeca.

Således finns nog inte 28 kuggars 5 bults bakdrev med 38 mm centrumhål om dom inte satt på någon Crescent scooter förstås... Hur är det med dom där efterföljarna till Crescent 2000, dom med benskydd, vad är det för bakdrev och baknav på dom? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->båda storlekarna på dom s.k. unionnaven har 11mm axel.
antar att det var lagren man ville göra större.
men när det större kom vet jag inte.

Tompa64

bakdrev

Inlägg av Tompa64 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja du "56:an" hoppas att de skulle passa en crescent 2000 , för de e sån jag har :D .... tackam för svar om "erlan" har nåt drev att mäta på slider_thankyou.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ilo55cc

Inlägg av ilo55cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har för mig att kupningen är ungfär 10mm, mätte på min för länge sen när jag letade eftre ett nytt drev. <!-- </EdIndex> --></div>
Tompa64

Inlägg av Tompa64 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de vore ju skitbra om de måttet stämmer ... är ju precis va ja hade hoppats :) <!-- </EdIndex> --></div>
Tompa64

Inlägg av Tompa64 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas att nån kan bekräfta de :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dom sena cr2000 hade ju dom naven, men då är det nog fel drev du har lagt in bild på. med lite tur så passar ett drev från en monarscoot med hva-motor.
NiklasHögberg ville ju sänka bort ett utslitet hva drev i somras. kolla om han har det kvar, tigg åt dig det och mät efter.
jag har nog ett sånt ochså att mäta men det blir bara en gissning i alla fall.
bättre om nån har ett cr2000 drev att mäta efter.
tänker du montera fotväxlad motor så tror jag inte du får ihop det.

Användarens profilbild
ughla

Inlägg av ughla »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ett löst bakdrev (gängat) från en crescent 2000 -58 om du vill ha något mätt? <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har för mig att Puch drev passar. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej det skall i så fall vara till en sen cr2000 mer 5bultat drev.

Tompa64

Inlägg av Tompa64 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skickade ner mitt drev till Rösebäcken för att hoppas dom hade ett som passa min crescent 2000 , och det närmaste dom hitta va från en scoterett (felade 4mm) så jag kolla runt å hittade på ettansmopeder bilder på båda dreven . Om man jämför dom så ser monarscooten ut å passa ... så om måttet är 10 mm så blire perfekt :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar