Trimning Sachs 50/2 KS S
Trimning Sachs 50/2 KS S
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en gammal motor i gott skick som jag tänkt att renovera och trimma så hårt som plånboken tillåter.
Så här går tankarna..
60 cc cyl och kyrkport. Dessutom bygger jag en avgaspipa med hjälp av "Rexxys mopedprogram".
Vevparti av "Race modell" vilken vet jag ej. Tacksam för förslag. Såg även SKF lager som alternativ till ramlager på nån hemsida.
Eventuellt brytarlöst tändsystem.
Vad finns det mer att tänka på inför detta projekt? Var är svagheterna i motorn och vad kan man göra åt dom? Har ni erfarenheter av "Rexxys mopedprogram"? Andra tips och ideer välkommnas. <!-- </EdIndex> --></div>
Så här går tankarna..
60 cc cyl och kyrkport. Dessutom bygger jag en avgaspipa med hjälp av "Rexxys mopedprogram".
Vevparti av "Race modell" vilken vet jag ej. Tacksam för förslag. Såg även SKF lager som alternativ till ramlager på nån hemsida.
Eventuellt brytarlöst tändsystem.
Vad finns det mer att tänka på inför detta projekt? Var är svagheterna i motorn och vad kan man göra åt dom? Har ni erfarenheter av "Rexxys mopedprogram"? Andra tips och ideer välkommnas. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska till garaget och mäta klämspalten imorrn sen ska den i ramen, ramen var krokig i svinginfästningen.. riktat den nu! 

provstart imorrn!
jo det vart rätt snyggt med gasaren där och så blev ju insuget kort och fint!
Jo det vart lite mer jobb än jag tänkte hehe... tack Conrad!
<!-- </EdIndex> --></div>


provstart imorrn!

jo det vart rätt snyggt med gasaren där och så blev ju insuget kort och fint!


<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag har nog hittat en bra motor till min också nu!
Ursäkta trådkapningen, lycka till med trimningen! Torewasa <!-- </EdIndex> --></div>
VAd kul att 1160n ska bli klar!Wiklund skrev:Ska till garaget och mäta klämspalten imorrn sen ska den i ramen, ramen var krokig i svinginfästningen.. riktat den nu!
provstart imorrn!
jo det vart rätt snyggt med gasaren där och så blev ju insuget kort och fint!Jo det vart lite mer jobb än jag tänkte hehe... tack Conrad!
Jag har nog hittat en bra motor till min också nu!
Ursäkta trådkapningen, lycka till med trimningen! Torewasa <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hur slipar ni drevaxeln för att få kvar 2:an? <!-- </EdIndex> --></div>
Intressant bygge!Naeri skrev:VAd kul att 1160n ska bli klar!Wiklund skrev:Ska till garaget och mäta klämspalten imorrn sen ska den i ramen, ramen var krokig i svinginfästningen.. riktat den nu!
provstart imorrn!
jo det vart rätt snyggt med gasaren där och så blev ju insuget kort och fint!Jo det vart lite mer jobb än jag tänkte hehe... tack Conrad!
Jag har nog hittat en bra motor till min också nu!
Ursäkta trådkapningen, lycka till med trimningen! Torewasa

-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta problem har jag på min 2 vxl sachs också och fått förklarat för mig att man måste schimsa upp drevaxeln! Hade ett duktigt glapp på ca 3-5 mm så schimsningen är nog på sin plats ändå. En bild på din teori skulle vara väldigt uppskattat!
Mvh Jörgen. <!-- </EdIndex> --></div>
Mvh Jörgen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vad har gjorts åt cylinder då undrar man ?
Nu börjar det ta sig herr Wiklund
<!-- </EdIndex> --></div>
En två växlad med hemi toppWiklund skrev:Som conrad säger men det går att slipa drevaxeln så att man slipper det. Jag har ett bygge på G själv hehe.
filad 1hk cylinder, 16mm mikuni och en topp som conrad har masserat!hoppas skrotet rör på sig.

Vad har gjorts åt cylinder då undrar man ?
Nu börjar det ta sig herr Wiklund
