<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite läckage kan man ibland få leva med har jag insett.
Men avgasmuttern ska du inte behöva skruva i förjämnan. Ibland kan det vara bra att försöka skapa en spänning mellan krök och ljuddämpare. Lossa hela systemet. Skruva sedan på avgasmuttern lite löst, fäst sedan ljuddämpardelen i ramen och skruva fast den ordentligt. Nu kan du vrida på avgasmuttern, en spänning i systemet ska uppstå som gör att det inte gängar upp sig.
Drevet i motorn är väl inte direkt svårbytt, men det är lite mer jobb än på en 2växlad eftersom du måste ta bort växelkåpan också.
På http://norscand.jetshop.se/ finns dessa bakdrev som passar F50 (42t är original)
Bakdrev 30T Leleu 09-52-201 150,00 kr
Bakdrev 37T Leleu 09-52-301 150,00 kr
Bakdrev 42T Leleu 09-52-401 150,00 kr <!-- </EdIndex> --></div>
Nybliven GLX ägare...
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ah!
Det finns nya!
Får bli ett 37 drev, skall bara räkna att jag verkligen har orginaldrevet
i nu...
Läkaget är tråkigt, försökte med en gun-gum liknande massa...
Misstänker att smattret kan komma ifrån min otäta cylinderfot (?)
får plocka loss cylindern o kolla om jag inte får knackat till en tjockare
packning
Tack för tipsen igen!
SL!
Jukka <!-- </EdIndex> --></div>
Raketsport skrev:
På http://norscand.jetshop.se/ finns dessa bakdrev som passar F50 (42t är original)
Bakdrev 37T Leleu 09-52-301 150,00 kr
Ah!
Det finns nya!
Får bli ett 37 drev, skall bara räkna att jag verkligen har orginaldrevet
i nu...
Läkaget är tråkigt, försökte med en gun-gum liknande massa...
Misstänker att smattret kan komma ifrån min otäta cylinderfot (?)
får plocka loss cylindern o kolla om jag inte får knackat till en tjockare
packning
Tack för tipsen igen!
SL!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På alla mina motorer med avgasmutter så kör jag med naj tråd som jag virar runt muttern i skårorna och sen runt en skruv som jag har satt i hålet för fläkt kåpan på cylindern.
2 bilder från när vi gjorde "krökgrillad Falukorv"...................

På mitt bakhjul till F50:n så verkar allt vara skumt, centrum hålet till drevet håller måttet 39.5 mm så jag hittar inga drev som stämmer.
Men jag hittade drev till Mustang med rätt antal tänder som jag ville ha, så det var bara att svarva distansringar för centrumet och fräsa upp skruvhålen lite.
Jag ska kolla med Nordscand på 30 drevet, för med 34 som jag har nu varvar den ur direkt och toppar 98.8 km/h med skapliga vibrationer. <!-- </EdIndex> --></div>
2 bilder från när vi gjorde "krökgrillad Falukorv"...................

På mitt bakhjul till F50:n så verkar allt vara skumt, centrum hålet till drevet håller måttet 39.5 mm så jag hittar inga drev som stämmer.
Men jag hittade drev till Mustang med rätt antal tänder som jag ville ha, så det var bara att svarva distansringar för centrumet och fräsa upp skruvhålen lite.
Jag ska kolla med Nordscand på 30 drevet, för med 34 som jag har nu varvar den ur direkt och toppar 98.8 km/h med skapliga vibrationer. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
avgas...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->.
Funderat på att borra ett litet hål i avgasmuttern, gänga och sätta i en
insexskruv med vass spets som ligger mot kröken...
Misstänker dock att detta kan försvaga avgasmuttern...
Klart, muttern kostarju inte många kronor så det kanju vara värt ett försök...
Skulle bli en klart diskret lösning....
hehe, korven såg god ut
SL!
Funderat på att borra ett litet hål i avgasmuttern, gänga och sätta i en
insexskruv med vass spets som ligger mot kröken...
Misstänker dock att detta kan försvaga avgasmuttern...
Klart, muttern kostarju inte många kronor så det kanju vara värt ett försök...
Skulle bli en klart diskret lösning....
hehe, korven såg god ut

SL!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lossa på dämparen bak kolla att packningen fins på plats, drag åt muttern för hand. "Gunga" med dämparen i sidled så den vrider sig kring muttern och drag åt varje gong på muttern när dämparen går utåt.När du inte kan dra muttern mera håll i den och tyck dämparen på plats montera dämparfästet efter läget där dämparen sitter nu.
Men om motorn tippar fram och tillbaka när du kör på ettan och gasar och släpper kommer muttern att lossna i alla fall, byt gummifästena på motorn! <!-- </EdIndex> --></div>
Men om motorn tippar fram och tillbaka när du kör på ettan och gasar och släpper kommer muttern att lossna i alla fall, byt gummifästena på motorn! <!-- </EdIndex> --></div>