<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->som rubriken fråga,r så undrar jag, vid vilken effekt behöver man en krök grövre än 28mm?
jag håller på att försöka få dit en sån här cylinder på en trevxl hand i min monarscoot.
http://www.ebay.de/itm/Zylinder-POLINI-70-ccm-Sport-Aprilia-SR-Amico-Yamaha-Slider-BWs-Spy-MBK-Booster-/370777151886?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item56540a598e
jag kommer inte i håg vad jag mätte durationerna till. men även med 42mm slag så var dom inte speciellt extrema.
cylindern är snarlik pollini till yamaha DT, men med trängre in och ut blås.
framför allt insuget ser mycket trängre ut. däremot är det kortare så det är lättare att få en vettig förgasarplasering när det är trångt.
orginal monarscotkröken passar vettigt mot cylindern och mopeden. men jag har inget 32mm rör som passar vettigt.
markfrigången är ju inte alltför hög på en monarscoot heller.
ljudämparen har jag tänkt mig en sachs-jamarcool. men tänker prova med lite andra för att se om det blir stor skillnad. men vill hålla utseendet så sleeper som möjligt.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
när behöver jag grövre krök?
Dom rören är dock inte samma diameter den första halvmetern efter cylindern, som många rör till veteranmopeder. En header som konar upp någon grad nästan hela vägen från cylindern kan vara mindre vid cylindern än en som håller samma diameter.Fredde skrev:Bra fråga med tanke på att dom flesta 70-80cc cyllarna till AM6 motorena har 28mm anslutning i cyllen o med rätt övrig set up så går ju dom motorena riktigt bra...
HAr inte dessa motorer oftast ett avgassystem som får en rejält mycket större diameter direkt efter anslutningen. typ som crosskrökar?Fredde skrev:Bra fråga med tanke på att dom flesta 70-80cc cyllarna till AM6 motorena har 28mm anslutning i cyllen o med rätt övrig set up så går ju dom motorena riktigt bra...
Blir svårt att peta in en sån under Monarscooten.
Själv märkte jag avsevärd skillnad på min jofrab 60 på 28 och 32, har inte mätt i km/h men nog märks det.