Får man lov att fråga, vad varvar en sådan tingest? Är det någon risk för vevlagret?Moondrip skrev:Ditt inlägg har intresserat mig - Vad är dina hemligheter? Om detta vill förtäljas =)flinta skrev:kan ju även säga att min flinta är bänkad till 5.9 hk på bakhjulet,
o toppar 90.3km/h med 14/34 i drevning men kör just nu med 14/36 o toppar bara 86.6km/h
Fylla upp vevhuset i Flintan
-
-
den varvar straxt över 10000 rpm, vevpartiet är ett nytillverkat från norscand där nållagret är ersatt av en bussning som Conrad har gjort så ja kan köra med 12mm kolvbult o 41mm suzuki-kolv, topplocket har löst förbränningsrum med squish o en klämspalt på ca 0.6-0.7 gjort av Conradtobban93 skrev:Får man lov att fråga, vad varvar en sådan tingest? Är det någon risk för vevlagret?Moondrip skrev:Ditt inlägg har intresserat mig - Vad är dina hemligheter? Om detta vill förtäljas =)flinta skrev:kan ju även säga att min flinta är bänkad till 5.9 hk på bakhjulet,
o toppar 90.3km/h med 14/34 i drevning men kör just nu med 14/36 o toppar bara 86.6km/h
tiderna i cyllen ligger på 188 på avgas, 131 spol, 170 på insug.
-
Har provat med balsaträ i kolven värme nöp hela tiden hopplös att köra men blev vass .56:an skrev:Förr var det vanligt att man skar till passande bitar av kork och limmade dit i vevhusets döda utrymmen.
Jag minns också att det limmades dit kork inuti kolven ovan kolvtappen men den kunde bli ganska varm där så korken blev svart.
-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Man sätter upp topplocket i svarven och svarvar helt enkelt bort förbränningsrummet.tobban93 skrev:Vore kul att veta vad löst förbränningsrum är, antar att det i alla fall inte ligger och skramlar i cylindern
Sedan svarvar men ett nytt "löst" förbränningsrum utav en alu-bit som passar i "hålet" som blev i topplocket.
Då kan man laborera med squishbredd och volym/komp hur man vill.